Ahad, 31 Mac 2013

PRU 13: PAPA GOMO CABAR PAPA HOMO

ANWAR Ibrahim bakal berdepan dengan pendedahan demi pendedahan tentang kebejatan moralnya apabila ada usaha untuk memujuk PapaGomo supaya bersetuju bertanding menentang Anwar dalam Pilihanraya Umum Ke 13 nanti malah menurut mereka,demi perjuangan untuk rakyat PapaGomo harus memburu Anwar hingga ke lubang cacing sebelum lebih ramai lagi rakyat negara ini terpedaya,tertipu dan diperbodohkan oleh Anwar dan sekutunya. Menjadi tanggungjawab dan amanah besar kepada PapaGomo sebagai orang yang mula-mula mendedahkan wajah-wajah munafik Anwar untuk terus membongkar perlakuan seks songsang,kecurangan seorang suami,penipuan seorang bapa terhadap anak-anak dan lebih penting adalah penipuan demi penipuan yang direkayasakan oleh Anwar untuk mengeliru serta membohongi rakyat jelata. Menurut Saudara Hamidzun Khairuddin,Pengerusi Gabungan Anti Penyelewengan Selangor atau GAPs,selain daripada rakyat dan kepimpinan yang sedia ada berusaha untuk menyakinkan rakyat bahawa Anwar bukan seorang pemimpin yang baik serta tidak layak menjadi Imam kepada seluruh makmum dalam negara ini,PapaGomo juga mempunyai tanggungjawab yang cukup besar bagi menelanjangi warna serta batang tubuh Anwar secara keseluruhannya dan selepas itu menyerahkan kepada rakyat yang celik mata hatinya untuk menilai selebihnya. “Kita bersedia untuk melancarkan tabung kutipan bagi menampung kos pilihanraya sekiranya PapaGomo bersetuju bertanding untuk menentang Anwar di mana-mana sahaja kawasan Parlimen ataupun Dewan Undangan Negeri yang Anwar pilih untuk bertanding. “Untuk permulaan kepada gerakan ini, GAPs bersetuju untuk menyumbang sebanyak RM1,000 dan kita akan melancarkan secara rasmi tabung kutipan ini demi menyediakan dana kewangan untuk PapaGomo bertanding menentang Anwar Ibrahim,” kata Hamidzun sewaktu dihubungi. Menurut Hamidzun yang juga seorang Peguam dan aktivis politik terkenal tanahair,selain mendedahkan melalui blognya,PapaGomo tidak harus memberikan peluang untuk Anwar bergerak bebas berkempen untuk diri beiau dan partinya sedangkan hakikatnya setiap kali Anwar buka mulut untuk berceramah ataupun bercakap,segalanya adalah bohong belaka dan kesediaan PapaGomo untuk bertanding akan membuatkan Anwar ditimpa masalah ataupun musibah yang lebih besar. “Landasan terbaik untuk PapaGomo ketika ini adalah bersetuju untuk menentang Anwar demi kelangsungan perjuangan PapaGomo yang selama ini berjaya membongkar segala salah laku termasuk skandal seks Anwar dan rakyat sedang menunggu pendedahan selanjutnya.Paling penting Anwar mesti dikubur serta partinya ditalkinkan dalam PRU13 ini,”tegas Hamidzun lagi sambil menambah bahawa beliau yakin sebahgian besar rakyat Malaysia ini berada bersama-sama dan menyokong segala pendedahan PapaGomo selama ini. “Taktik Anwar menyaman PapaGomo sebanyak RM10 juta itu hanyalah usaha beliau untuk menutup mulut PapaGomo daripada terus mendedahkan siapa dia sebenarnya.Itu taktik bacul yang Anwar amalkan.Takut untuk berdepan dengan realiti,takut rakyat lebih tahu siapa beliau sebenarnya. `Sekiranya PapaGomo memilih untuk bertanding menentang Anwar dalam PRU13 ini samada di Permatang Pauh ataupun dimana-mana sahaja akan memberikan ruang yang lebih besar untuk PapaGomo menelanjagi satu persatu topeng-topeng munafik yang sedang Anwar pakai ketika ini,” ujar Hamidzuan lagi. Menurut Hamidzaun lagi,terpulang kepada PapaGomo untuk menggunakan lambang apa pun atau parti apa sekalipun dan sekiranya PapaGomo menang menentang Anwar dalam PRU13 nanti,ianya akan mencatat sejarah tersendiri dan akan dikenang sampai bila-bila. "Andai pun beliau kalah tetapi sekurang-kurangnya beliau telah memberikan bukti secara langsung kepada rakyat siapa Anwar Ibrahim sebenarnya dan PapaGomo sudah tidak bersalah sekiranya rakyat terus mengundi Anwar walaupun Anwar seorang pemimpin yang tidak bermoral,:ujar Hamidzun lagi sambil menambah bahawa pihaknya hanya menunggu persetujuan PapaGomo sahaja sebelum meneruskan usaha mengisi Tabung PRU13 bagi membantu PapaGomo. Petikan: Sanggahtokjanggut

PRU 13: Peluang untuk singkirkan veteran pembangkang- Tun M

Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) adalah masa terbaik untuk rakyat negara ini menamatkan karier politik tiga pemimpin veteran pembangkang. Mereka yang dimaksudkan ialah Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim; Penasihat DAP, Lim Kit Siang dan Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat. Gesaan itu dibuat oleh bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad semasa berucap pada program Bicara Perdana Bersama Pemimpin Ulung di Projek Perumahan Rakyat (PPR) Kempas Permas, di sini malam tadi. "Anwar sejak awal lagi tidak pernah memperjuangkan agama dan bangsa, baru tiga hari masuk UMNO minta jawatan Ketua Pemuda, lepas itu mahu Naib Presiden kemudian Timbalan Presiden sampai saya Presiden sendiri pun nak lawan. Sampai sekarang gila-gila nak jadi Perdana Menteri. "Kit Siang pula sibuk mahu orang 'change', Barisan Nasional dah berapa kali 'change' dah... dia di situ juga. Patut dia kena buat dulu. Jadi orang Johor perlu ganyang Kit Siang, biar PRU-13 jadi hari terakhir politik dia. "Nik Aziz pula bagaimana boleh gelar diri ulama jika mengatakan Tuhan mencarut, Nabi Muhammad sama seperti orang kampung biasa dan tidak perlu sambut Maulud. Tapi hari beranak dia, Karpal beri kek dan sambut pula," katanya. Sehubungan itu, Mahathir menyeru rakyat menolak pakatan pembangkang yang jelas hanya 'bersatu di permukaan' walaupun hakikatnya mahu menipu sesama sendiri. Menurutnya, tidak seperti BN yang ikhlas berkongsi kuasa dan kekayaan negara sejak merdeka lagi, tanpa berpura-pura dan tidak berlawan sesama sendiri malah calon yang bertanding mendapat undi semua parti komponen bagi memastikan kemenangan dalam pilihan raya untuk bina kerajaan. "Bila mereka (pembangkang) menang... Kalau mereka menanglah... Mereka akan kelahi sesama mereka. Kalau mereka kalah... Dan tahu akan kalah... mereka mahu cetus tunjuk perasaan dan demonstrasi sepanjang masa. "Dia (Anwar) memang 'expert' kalau tunjuk perasaan, dulu dalang demonstrasi pada tahun 1974 kononnya ada rakyat mati kebuluran di Baling, kemudian selepas dipecat 1999, lepas itu Bersih. Saya bukan jenis bertaruh, tetapi saya bertaruh 10 sen yang dia akan tunjuk perasaan," katanya.

MASA BERSAMA KELUARGA

Saya mengambil peluang untuk mengisi masa lapang pada hari Ahad ini dengan menikmati makan tengahari bersama keluarga saya di Little Penang Café, The Curve sebentar tadi. Keluarga adalah segala-galanya bagi saya dan sebab itulah saya cuba meluangkan masa untuk bersama mereka. Kami sekeluarga seronok kerana berpeluang menikmati makanan tempatan yang digemari oleh setiap daripada kita sebagai rakyat Malaysia. Saya memilih untuk menikmati Assam Laksa sebentar tadi dan ia sangat menyelerakan. Kita cukup dikenali di seluruh dunia dengan pelbagai makanan tempatan yang menyelerakan. Dalam kesempatan itu, saya melihat ramai daripada anda rakyat Malaysia juga turut mengambil peluang cuti hujung minggu untuk bersama keluarga. Syukur Alhamdulillah kerana negara kita kekal aman dan ini membolehkan kita bebas untuk meluangkan masa bersama keluarga tercinta. Terima Kasih Malaysia...!!

Sabtu, 30 Mac 2013

PAPA HOMO VS PAPA GOMO

BAGAIKAN tidak ada satu pun halangan yang mampu menghalang PapaGomo untuk menghentikan tindakannya mendedahkan wajah-wajah jalang Anwar dan penyiaran terbaru video Anwar menerkam seorang mahasiswa membuktikan bahawa beliau langsung tidak tercuit pun dengan segala serangan peribadi yang dilemparkan terhadapnya terutama sekali oleh pencacai nombor wahid Anwar,Rafizi Ramli malah beliau terus menyerang dan menyerang. Mesikupun Rafizi Ramli berusaha keras untuk menyelamatkan maruah idolanya yang sudah pun tidak bermaruah dengan mendedahkan segala latar belakang PapaGomo termasuklah menuduh PapaGomo pengundi hantu,bekas polis yang bermasalah dan berbagai-bagai lagi hinggalah menggunakan bekas isteri PapGomo untuk menyerang penulis blog tersebut namun PapaGomo konsisten serta istiqamah mendedahkan perilaku Anwar bagi menyedarkan rakyat yang selama ini tertipu dengan wajah imam Anwar,lenggok nyanyian serta tarian Anwar. Penyiaran klip video ketiga DISINI membuktikan bahawa penulis blog ini tidak sedikit pun gentar dengan ugutan Anwar dan barua-baruanya termasuklah tidak peduli seinci pun dengan saman RM100 juta yang dibuat oleh peguam-peguam Anwar malah PapaGomo terus memperbudakkan Anwar sehingga bertempiaran para juak Anwar merekayasakan bukti dan saksi bagi mencemarkan kredibliti PapaGomo. Tatkala PapaGomo dilabelkan pengundi hantu oleh Rafizi Ramli,carian SPR juga membuktikan Rafizi juga pengundi hantu,Tatkala PapaGomo dituduh perasuah oleh Rafizi,sumber lain pula mendedahkan bahawa Rafizi dipecat dari Petronas kerana membuat tuntutan palsu dan malang bagi Rafizi,saat beliau terkial-kial seperti orang mabuk ubi gadung mempertahan dan mereka hujah untuk menyelamatkan Anwar,Wan Azizah mengambil sikap berdiam diri. Perlu diingat siapa pun PapaGomo,itu bukan urusan kita tetapi sekurang-kurangnya dengan adanya PapaGomo kita lebih mengetahui dan mengenali siapa Anwar sebenarnya dan topeng apa yang Anwar pakai untuk menutup wajah serta kelakuan sebenar beliau. Sepatutnya kita mengucapkan terima kasih dan penghargaan kepada PapaGomo atas keberanian serta pembuktiannya yang membuktikan bahawa Anwar adalah manusia sesumpah dan terlibat sebagai pengamal bisesksual. Perlu juga kita ingat,apa pun latar belakang PapaGomo,beliau bukan pemimpin UMNO,beliau bukan manusia yang bercita-cita untuk menjadi Perdana Menteri dan tidak pernah terlibat meliwat bekas pemandu,adik angkat ataupun mahasiswa sebagaimana Anwar yang sedang bercita-cita untuk merampas Putrajaya dan terlibat dengan bekas pemandu serta adik angkat dan terbaru seorang mahasiswa serta paling baru di http://Rajagoyang360.blogspot.com. PapaGomo perlu merasakan dirinya hebat kerana telah dijadikan agenda cukup penting oleh Anwar selain daripada Najib,Rosmah serta kepimpinan UMNO lain kerana saman tersebut adalah sebaris dengan harga sama Anwar terhadap pemimpin UMNO yang lain dan sekaligus Anwar meletakkan PapaGomo lebih hebat dari dirinya namun tidak mewarisi kejalangannya. Tulisan serta jawapan PapaGomo terhadap Anwar cukup mudah,andaipun beliau terpalit dan dipalit dengan segala masalah,itu tidak penting kerana apa yang lebih penting adalah menghalang kerakukasan Anwar dari terus menipu rakyat dan sebagai warganegara yang ada tanggungjawab,rakyat perlu disedarkan dan Anwar perlu dibogelkan supaya rakyat tahu siapa Anwar sebenarnya. PapaGomo telah melaksanakan tanggungjawabnya dan rakyat yang celik serta cerdik harus juga menjalankan tanggungjawabnya untuk mentalkinkan Anwar dan partinya dalam PRU13 nanti dan bak kata PapaGomo dengan kunjungan pembaca melebih 4 juta orang,mustahil dan agak kegilaan yang luar biasa andainya Anwar terus dipilih untuk menjadi pemimpin masa depan di bumi Malaysia ini. Kita percaya masih ada lagi rakaman yang melibatkan Anwar sewaktu berlangsungnya Konvensyen PKR di Johor,Pulau Pinang dan beberapa tempat lain lagi dan kita percaya rakaman ini akan terus dikeluarkan pada bila-bila masa kerana kita merasakan cukup-cukuplah Anwar bersandiwara sebagai pejuang bangsa sedangkan hakikatnya beliau sebenarnya adalah pejuang bangsat.SUmber: Sanggah tok janggut

Jumaat, 29 Mac 2013

"U tak kerja ke besok", EPISOD KE TIGA SUDAH KELUAR...

Episod ketiga video yang mengaitkan tokoh parti pembangkang sudah berada di intenet dengan aksi dan dialog yang lebih panas. Blog blog politik sudah mengeluarkan dan mengulas mengenai video itu yang mula panas dengan pendedahan berani Papa Gomo minggu lalu. Antara petikan dari blog ulat dan kulat.blogspot.com Sampai bila agaknya Anwar Ibrahim boleh bertahan dengan pendedahan prilaku homoseksualnya yang tersiar di blog PapaGomo.com yang kini sudah masuk ke episod tiga. Ntah berapa banyak lagi episod yang masih tersimpan? Sehingga ke hari ini, Anwar Ibrahim terus berdiam diri dalam isu video seks sejenis yang melibatkan dirinya walaupun asakkan bertubi-tubi dari rakyat Malaysia yang mahukan penjelasan dari mulut beliau sendiri. Setakat ini tiada lagi kenyataan dari Anwar membuat penafian bahawa individu yang terlibat dalam klip video tersebut bukan dirinya. Sebaliknya Anwar mengenakan tindakan saman terhadap blogger yang mendedahkan perbuatan tidak bermoralnya itu untuk tujuan menutup mulut. Buat masa ini, hanya Rafizi Ramli sahaja telah mengesahkan bahawa lelaki yang sedang beramah mesra dengan seorang lelaki ‘lembut’ di dalam bilik hotel seperti yang disiarkan di blog PapaGomo adalah Anwar Ibrahim. Sebagai seorang pemimpin yang bercita-cita tinggi hendak menjadi Perdana Menteri, Anwar harus beranikan diri dengan tampil dikhalayak ramai memberi penjelasan tetantang apa sebenarnya telah berlaku dan tidak perlu lagi bersembunyi di balik kain isteri apabila isu moralnya timbul. Sekarang sudah jelas lagikan bersuluh, sebagai rakyat yang masih lagi boleh berfikir secara waras cuba tanya pada diri sendiri, adakah pemimpin seperti ini yang mempunyai masalah moral begitu teruk mahu diangkat sebagai pemimpin no.1 negara? Tepuk dada, tanyalah iman masing-masing…

INI KAH WAJAH PEMIMPIN KITA?...fikir2kan lah

Inikah wajah pemimpin kita 1. Mula menyertai UMNO 1982 sudah mewujudkan perpecahan di kalangan Pemuda apabila menyingkirkan Datuk Suhaimi Kamaruddin sebagai Ketua Pemuda walaupun hanya beberapa hari berada dalam parti itu. Semakin kuat, Tun Ghafar yang begitu banyak berjasa kepada UMNO dimalukan dengan membuka pintu keluar kepada pemimpin vateran itu dengan penuh keaiban dan akhir sekali wujudkan gerakan besar besaran untuk mengenepikan Tun M, tetapi usaha gagal disitu kerana tewas dengan kerakusan nafsu sendiri, Bila dipenjara harapkan sudah insaf, tapi rupanya semakin teruk hingga agama bangsa dan negara sanggup di perdagangkan...Inikah wajah pemimpin kita?...fikir2kan lah! Inikah wajah pemimpin kita 2 Apabila menyertai UMNO, membawa imej Islam dan digelar sebagai Pak Syeikh, ABIM sebagai topeng kemaraan politik, memulakan imej pemimpin berbaju kemeja putih tangan pendek, kemudian melangkah ke jawatan yang lebih tinggi, berada di puncak Kementerian Kewangan mula menampakkan keegoan, pakaian sudah mulai berubah, rakan ABIM semakin dijauhi, golongan korporat mula dikelilingi..berada setapak untuk ke jawatan utama, kerakusan semakin terserlah, media terus diguna mempotret imej, suara2 Islam semakin terhakis, berjoget menari bukan lagi luar biasa, muncul jutawan segara dari kalangan orang orang biasa, akhinya tewas di pintu kuasa...mula bergerak menghasut rakyat dengan didalangi dengan kuasa2 besar dan tangan ghaib...Islam sudah mau disamaratakan dengan agama lain, kalimah Allah sudah boleh dikongsi. Marahkan nyamuk kelambu mau dibakar, Inikah wajah pemimpin kita?..fikir2kan lah. INikah wajah pemimpin kita 3 Sejak menyertai UMNO dan kerajaan pada 1982 semua yang dilakukan kerajaan dan parti baik belaka, TUn M dianggap sebagai ayahanda, Tun Ghafar macam bapa sendiri, tetapi setelah dipecat parti dan kerajaan atas kesalahan moral sendiri pada 1998 semua dilakukan kerajaan tidak satu yang betul, Tun M dikecam dihina abis2an dan puak pembangkang Kit Siang Karpal SIngh Nik Aziz Haji Hadi yg dihina dulu dah boleh cium mulut...setiap hari yang keluar dari mulut adalah fitnah, kecaman, demdam dan hasad dengki...Inikah wajah seorang pemimpin?..fikir2kan lah.

Khamis, 28 Mac 2013

gOSsIp RaKyaT: EKSKLUSIF: 'CHIEF' ARAHKAN BUDAK BALA NI BUAT KERJ...

gOSsIp RaKyaT: EKSKLUSIF: 'CHIEF' ARAHKAN BUDAK BALA NI BUAT KERJ...: Nampaknya 'HERO' Pakatan Haprak terkubur dengan sendirinya. Pelbagai misteri yang belum terungkap disebalik kematian dan pengliba...

3 Sebab Sidek Baba Tinggalkan Anwar

Sebut sahaja nama Profesor Datuk Dr. Sidek Baba tentu ramai yang mengenalinya sebagai salah seorang sahabat yang mempunyai hubungan akrab dan cukup rapat dengan Ketua Umum PKR, Anwar Ibrahim. Sebagai bekas Naib Presiden ABIM dan Timbalan Rektor Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM), Dr Sidek juga dikenali umum kerana peranannya dalam mengembangkan pengaruh Anwar di kalangan pelajar UIAM ketika zaman kegemilangan bekas Timbalan Perdana Menteri itu. Dr Sidek yang kini adalah pensyarah Kanan di UIAM juga pernah di tahan di bawah ISA ketika kemuncak isu liwat melibatkan Anwar pada 1998, justeru itu ramai yang percaya hubungan mereka berdua akan berkekalan dan mustahil akan terungkai sama sekali. Namun persahabatan kedua-duanya tidak berkekalan apabila semenjak tiga tahun lalu Dr. Sidek telah bertindak meninggalkan Anwar selepas lebih 30 tahun mereka bersahabat. Ramai yang sukar mempercayainya malah tidak mengetahui kenapa dan mengapa Dr Sidek mengambil tindakan demikian. Bagaimana pun ketika menyertai program Wacana Cuit: Dilema Melayu Moden di Menara MARA pada 26 Mac 2013, Dr Sidek telah mengambil peluang tersebut menjelaskan tiga sebab kenapa beliau meninggalkan Anwar sekaligus keluar dari landasan perjuangan bekas sahabat baiknya itu. Tiga sebab yang dimaksudkannya itu ialah mengenai persoalan moral, sokongan kepada agenda pluralisme agama dan masalah kredibiliti, yang mana ketiga-tiganya cukup rapat dengan Anwar yang akhirnya mendorong Dr Sidek untuk mengambil keputusan muktamad menjauhkan diri.
Menurut Dr Sidek, terlalu banyak persoalan moral yang melingkari hidup Anwar dan agak sukar untuk diterimanya, apatah lagi bila diimbas semula pesanan Anwar ketika bersama ABIM dulu yang sering menegaskan seseorang pemimpin bukan sahaja mesti bersih tetapi juga kelihatan bersih. Dalam majlis yang dihadiri sekitar 1,000 orang kakitangan MARA itu juga, Dr Sidek meluahkan kekecewaannya terhadap Anwar kerana perubahan drastik bekas mentornya itu yang kini menjadi pendukung pemikiran liberal serta cukup dekat dengan golongan pluralisme agama.
Ucapan Anwar di London School of Economics (LSE) pada 18 Mac 2010 menurut Dr Sidek adalah bukti nyata yang tidak dapat disangkal lagi mengenai penglibatan Anwar dengan pendukung liberal dan pluralisme agama. Selain itu, Dr Sidek juga menjelaskan keraguannya terhadap hubungan rapat Anwar dengan para pelobi berbangsa Yahudi yang dianggap sangat berbahaya kepada keselamatan negara selain menjejaskan kredibiliti Anwar yang sebelum ini dilihat sebagai Islamik. Kesemua sebab yang diutarakan oleh Dr Sidek di atas adalah asas penting yang mendorongnya meninggalkan Anwar meskipun lebih 30 tahun lalu mereka berdua akrab bersahabat. Dr Sidek bukanlah satu-satunya sahabat seperjuangan Anwar dari ABIM yang telah hilang kepercayaan terhadap Ketua Umum PKR itu, ramai lagi yang lain antaranya bekas Presiden ABIM, Dr Yusri Muhammad serta bekas pengasas NGO itu, Tuan Haji Ustaz Ismail Mina. Sebelum mengambil tindakan yang tentunya sukar itu, Dr Sidek terlebih dahulu melakukan siasatan sendiri dengan menemu bual seramai 28 orang individu yang diketahui mempunyai hubungan rapat dengan Anwar diikuti dengan solat istikharah bagi memohon petunjuk Allah S.W.T. Selepas itu barulah beliau membuat keputusan muktamad menjarakkan diri dari Anwar dan parti-parti pembangkang

Rabu, 27 Mac 2013

NIK AZIZ PATUT BERSARA

Timbalan Ketua Dewan Muslimat PAS Kelantan, Wan Ubaidah Omar secara peribadi berpendapat sudah tiba masanya untuk Mursyidul Am parti itu, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berehat dari politik sekali gus berhenti daripada terus bertanding pada Pilihan Raya Umum ke 13 (PRU13) akan datang. Wan Ubaidah yang juga Pengerusi Jawatankuasa Pembangunan Wanita, Keluarga dan Kesihatan negeri itu berkata, desakan itu dibuat ekoran mengambil kira keadaan kesihatan Menteri Besar Kelantan itu meskipun beliau tidak dapat menafikan kehendak lebih ramai pihak yang mahu Nik Aziz terus memimpin. "Memanglah secara peribadi kita nak Tok Guru (Nik Abdul Aziz) berehat tetapi oleh kerana ramai mahukan kepimpinan, karisma dan barakah beliau, kita tak boleh halang, ini pun keputusan dibuat PAS Pusat, selagi orang nak kepada Tok Guru kita terimalah, Tok Gurulah yang (merasa) letihnya tetapi kita tak. "Kalau pengasas Hamas Almarhum Sheikh Ahmad Yassin boleh mentadbir dari kerusi roda, kita ada Timbalan (Menteri Besar) dan pegawai yang seharusnya boleh menjalankan tanggungjawab Tok Guru sebagai pemikir yang mengarahkan dasar-dasar untuk dilaksanakan," katanya kepada pemberita selepas majlis penyerahan rumah bernilai RM30,000 kepada keluarga fakir miskin. Sementara itu, penganalisis berpendapat Nik Aziz pasti menjadi liabiliti kepada parti itu sekiranya meneruskan hasratnya untuk bertanding dalam pilihan raya sampai bila-bila. Dalam usianya yang sudah tua dan uzur, beberapa penganalisis politik turut meramalkan penolakan kuat daripada golongan muda terhadap kepimpinan Menteri Besar Kelantan itu sekiranya beliau berbuat demikian. Pensyarah Fakulti Sains Sosial dan Kemanusiaan Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM), Prof. Madya Datuk Dr. Samsul Adabi Mamat berkata, penglibatan dinosaur politik seperti Nik Abdul Aziz menyebabkan landskap politik negara mundur. "Nik Abdul Aziz sejak 1967 sudah masuk PAS, jadi lebih 40 tahun dalam politik. Dalam usianya yang sudah hampir menginjak 90 tahun, apakah perkhidmatan yang boleh dilakukannya, apatah lagi membawa perubahan? "PAS perlu sedar perkara ini agar parti itu mampu memberi cerminan segar kepada pengundi atas pagar, jangan bila mereka pegang kuasa tidak mahu melepaskan, bukan Nik Aziz, Karpal Singh dan Lim Kit Siang juga," katanya. Dalam pada itu, Penasihat Pertubuhan Kebangsaan Warisan Ketuanan Melayu Malaysia (PEWARIS), Datuk Dr Ahmad Zaki Ismail berkata Nik Aziz sebagai pemimpin yang arif dalam selok-belok politik seharusnya berundur sejak dahulu lagi. Katanya, ini kerana Mursyidul Am PAS itu sepatutnya berehat dan menurunkan ilmu kepimpinan beliau kepada golongan muda dalam parti itu. "Nik Aziz perlu menggunakan pengalaman beliau untuk memberi nasihat, meluangkan masa untuk keluarga dan melakukan aktiviti yang tidak menimbulkan kebencian antara ummah," ujarnya. Akhbar hari ini melaporkan Nik Aziz tetap dengan keputusannya untuk bertanding pada PRU ke 13 akan datang, malah beliau juga dikatakan akan terus bertanding sampai bila-bila waima terpaksa menggunakan kerusi roda sekali pun. Nik Aziz berkata, beliau hanya akan berundur daripada politik sekiranya PAS tidak lagi memerlukannya. Bagaimanapun, ujar Nik Aziz bagi PRU13 kali ini PAS Pusat telah membuat keputusan untuk beliau terus bertanding.-Antara Pos

SURAT PAPA GOMO UNTUK WAN AZIZAH

Salam Datin Sri Wan Azizah isteri kepada Dato Sri Anwar Bin Ibrahim ketua umum Pakatan Pembangkang. Tujuan saya mengarang artikel ini bukankah dengan niat untuk mengaibkan keluarga Datin Sri tetapi lebih kepada seorang anak yang sayangkan Datin Sri sekeluarga sesama umat Islam. Datin Sri, saya percaya Datin Sri telah mengetahui berkenaan video yang saya keluarkan tempoh hari yang mana video tersebut memaparkan kemesraan Dato Sri Anwar Ibrahim dan seorang mahasiswa berumur 19 tahun didalam sebuah bilik hotel. Apa yang saya nak nyatakan hari ini adalah tindakan Dato Sri Anwar Ibrahim yang menggunakan menantu Datin Sri suami kepada Nurul Izzah . Raja Shahril suami kepada Nurul Izzah telah dipergunakan oleh Anwar Ibrahim untuk membawa beliau ke lokasi lokasi liwat sekitar Kuala Lumpur dan lembah Klang dengan menggunakan kenderaan Kia Spectra milik keluarga Datin Sri. Saya beranggapan Datin Sri tidak tahu mengenai pekara ini walaupun dalam hati saya mengesyaki Datin Sri tahu apa yang dilakukan Anwar Ibrahim dengan menggunakan menantu Datin Sri sebagai ALIBI ketika beliau menjalankan kerja kotor beliau meliwat anak muda. Saya seorang Islam dan saya telah belajar daripada apa yang saya pernah dedahkan perihal Dato Sri sebelum ini yang melanggan pelacur China sepertimana yang didedahkan Dato Eskay. Saya telah mengeluarkan video seks tersebut untuk paparan umum dan saya lihat Dato Sri malah Datin Sri dan Nurul Izzah juga bersama sama menafikan aksi didalam video tersebut sebagai Dato Sri Anwar Ibrahim walaupun video tersebut 99.9% tulendan pelakunya adalah Anwar Ibrahim. Untuk kali ini saya harap supaya saya tidak mengeluarkan video tersebut kerana adengan yang berlaku adalah antara lelaki sesama lelaki. Satu benda yang begitu aib untuk keluarga Datin Sri jika ianya tersebar apatah lagi melibatkan menantu Datin Sri sebagai orang yang menghantar Dato Sri meliwat mahasiswa itu. Untuk makluman Datin Sri dan juga para pembaca, video tersebut hanya berada di tangan saya dan saya tidak pernah memberikan kepada sesiapa sekalipun melainkan memberi kepada beberapa orang rakan Blogger untuk tontonan. Video yang saya ada berwarna dan mempunyai audio yang jelas dan ianya juga telah disahkan oleh pengarah strategik PKR Rafizi Ramli sendiri. Atas sebab sebab tidak mahu mengaibkan Datin Sri dan keluarga saya pohon agar Datin Sri dapat menasihati Dato Sri untuk kembali ke pangkal jalan. Datin Sri, sebagai seorang isteri semestinya mentaati perintah suami apatahlagi perkahwinan antara Datin Sri dan Dato Sri adalah antara dasar suka sama suka walaupun mendapat tentangan daripada ayah Datin Sri. Namun dalam isu ini saya rasa Datin Sri perlu menasihati Dato Sri agar berhenti dari melakukan kegiatan sumbang dan adalah lebih baik berundur dari pentas politik untuk mengelakkan diaibkan dengan lebih dasyat lagi. Ehsan satu satunya anak lelaki tunggal Datin Sri yang kini tinggal di New York juga mengharapkan sedemikian kerana beliau sudah tidak tahan lagi dengan pendedahan demi pendedahan yang menimpa Papa nya. Apakah Datin Sri mahu Ehsan anak lelaki tunggal dalam keluarga Datin Sri membuang keluarganya dek kerana video yang akan dipertontonkan kelak? Apakah Ehsan dan juga anak anak Datin Sri yang lain sanggup untuk melihat video tersebut? Saya masih lagi menimbang untuk tidak mengaibkan Dato Sri Anwar Ibrahim. Apa yang saya mahukan beliau berundur dari pentas politik dan bertaubat dari melakukan apa yang dilakukannya waktu ini. Saya yakin jika beliau berundur secara terhormat rakyat akan mengerti dan akan kagum dengan apa yang dilakukan Dato Sri Anwar Ibrahim. Mungkin Dato Sri Anwar Ibrahim boleh mengatakan apa yang berlaku adalah konspirasi politik. Namun apa yang pasti menantu Datin Sri tahu apa yang berlaku. Cukuplah dengan saya memberikan butiran kejadian tersebut menggunakan Kia Spectra untuk menghantar Dato Sri Anwar. Cukuplah setakat disitu apa yang saya maklumkan buat Datin Sri. Saya tidak ada pilihan lain daripada terus mendedahkan perilaku Dato Sri Anwar Ibrahim kerana apa yang saya lakukan adalah demi Agama Bangsa dan Negara bagi mengelakkan Dato Sri memimpin Malaysia ini yang pastinya akan dilanda musibat jika dibiarkan. Saya mewakili berjuta juta rakyat Malaysia yang mahukan pemimpin yang bersih apatahlagi dari segi moral untuk menerajui negara. Atas sebab ini saya menawarkan rundingan dengan cara berhemah agar Datin Sri sekeluarga memikirkan dengan cara yang terbaik untuk keluarga Datin Sri sendiri. Akhir kata dari saya buat Datin Sri sekeluarga, berhenti dari terus diaibkan kerana kuasa yang diidamkan hanyalah duniawi semata mata. Namun jika Aib yang melanda keluarga Dato Sri Anwar Ibrahim ini sudah pasti 7 keturunan sekalipun akan melekat dibibir rakyat Malaysia dan juga Dunia. Fikirkanlah kesan anak anak dan cucu Datin Sri. Fikirkanlah dengan mendalam apa yang saya katakan ini. Sesungguhnya Allah maha mengasihi dan mengampuni umatnya. Salam Datin Sri, semoga keluarga Datin Sri tidak mendapat aib yang lebih dasyat dek kerana keegoan Dato Sri Anwar Bin Ibrahim. Jumaat ini saya harap Dato Sri Anwar Ibrahim berundur. Psssttt.... Gua nyatakan dengan ikhlas demi menjaga aib keluarga Anwar Ibrahim.Sumber: Topeng Rakyat

Selasa, 26 Mac 2013

FAEKAH BERJAYA BELI WAN AZIZAH

Boleh dikatakan Khalid Ibrahim kini sedang meniti hari-hari terakhirnya sebagai menteri besar Selangor. Jika Khalid menang sekali pun peluang untuk beliau menjadi MB amat-amat tipis. Nasib Khalid hanya bergantung kepada Wan Azizah. Pergaduhan antara kem Khalid dan kem Azmin tidak dapat dinafikan lagi. Dari sudut parti Azmin mempunyai kuasa yang lebih besar daripada Khalid kerana beliau pengerusi PKR Selangor. Khalid tiada hak untuk menentukan senarai-senarai calon dan kerusi-kerusi yang ditandingi calon-calon PKR. Semua kuasa terletak di tangan Azmin. Di peringkat PKR pusat pula pergaduhan antara Azmin dengan Wan Azizah juga tidak boleh dinafikan. Kini dikhabarkan pergaduhan berkenaan menjadi semakin meruncing menjelang PRU kerana faktor calon. Wan Azizah banyak menggunakan kuasa mutlak beliau sebagai presiden untuk memotong nama-nama calon yang dikenal pasti orang-orang Azmin. Di Selangor pula Azmin tidak menyenaraikan orang-orang yang dikenal pasti sebagai orang Khalid dan orang Wan Azizah sebagai calon. Antara nama yang sedang hangat diperkatakan sekarang adalah nama setiausaha politik MB Selangor, Faekah Husin. Azmin dikatakan tidak menyenaraikan nama Faekah sebagai calon. Manakala Faekah yang sedang angau untuk bertanding mengunakan kelebihan hubungan rapat beliau dengan presiden untuk mempengaruhi Wan Azizah agar beliau dicalonkan. Apa yang mengejutkan apabila Faekah meminta untuk bertanding di dua kerusi. Satu kerusi parlimen di Kuala Langat dan satu kerusi DUN di Pelabuhan Kelang. Lebih mengejutkan lagi apabila Wan Azizah bersetuju dengan permintaan Faekah. Ini yang menyebabkan Azmin dan orang-orangnya semakin berang dengan Faekah dan Wan Azizah. Faekah kini telah bersiap sedia untuk bertanding dua kerusi dan mula bercakap besar dengan mengatakan kuasa menandatangani watikah adalah kuasa presiden dan bukannya kuasa Azmin. Bagi kami di Sel13.Com kami hanya menunggu masa nama Faekah dinobatkan sebagai calon. Segala bahan-bahan untuk kami dedahkan tentang penyelewengan yang dilakukan Faekah sepanjang menjawat jawatan setiausaha politik MB Selangor telah berada di tangan kami. Sebelum ini kami pernah mendedahkan bagaimana Faekah menyalah guna kedudukannya untuk mempengaruhi GLC Selangor memberi perniagaan kepada syarikat milik ahli keluarganya. Sumber: sel13.com

TAHNIAH SEMUA ANAK ANWAR JADI CALON

Yaa..senarai calon PR yg telah dikemas kini setakat 25 Mac 2013 telah terdedah. Apa punya malang nasib PR, satu demi satu rahsia dan strategi mereka dibongkarkan oleh jentera parti mereka sendiri. Malah mereka yang mendedahkan bukan sebarangan orang tetapi dikatakan merupakan pimpinan peringkat tertinggi parti itu. Jika sebelum ini mereka begitu mendabik dada mengatakan mereka mereka mempunyai 'agen' di dalam pentadbiran kerajaan untuk membongkar kononnya terdapat banyak penyelewengan tapi sekarang sebaliknya telah berlaku. Ia dikatakan ekoran dari ketidakpuasan hati segelintir pimpinan tertentu yang merasakan disisih oleh Ketua Umum, Anwar Ibrahim. Mereka merasakan seolah-olah tidak dihargai walaupun telah menunjukkan sifat taat setia yang tidak berbelah bagi kepada. "Kenapa perlu meletakkan calon yang baru sahaja menyertai parti sedangkan kita tidak tahu lagi tahap kesetiaan mereka? "Apa jaminan mereka akan kekal setia bersama parti dan tidak akan melompat parti?" soal sumber dalaman yang marah dengan keputusan yang dibuat oleh pucuk pimpinan. Mereka turut mempertikaikan keputusan pemilihan calon, yang dilihat tidak berdasarkan konsep merit. Hanya disebabkan rapat dengan Anwar mereka terus diberikan tempat, sedangkan pimpinan kawasan telah berhempas pulas bekerja untuk langsung tidak dipertimbangkan. Sebagai contoh, apabila nama Chegu Bard tidak tersenarai sebagai calon ada dikalangan pencacainya yang bangkit mempertikaikan, kononnya sumbangan dan pengorbanan yang telah diberikan kepada parti tidak boleh dipertikaikan. Malah melalui Solidariti Anak Muda Malaysia, kepimpinan Chegu Bard turut dikatakan menyerlah kerana berjaya menarik sokongan anak muda, walaupun pada hakikatnya Anwar tahu ia lebih kepada gerakan untuk menyaingi peranan Ketua AMK. Ada desas-desus yang mengatakan, apabila ditawarkan bertanding di kerusi Permatang Pauh, Chegu Bard telah menolak dan merayu agar dijadikan calon untuk kerusi Nibong Tebal. Berikut adalah senarai calon PR yang dikemas kini setakat semalam. SENARAI CALON PKR Sembrong - Onn Abu Bakar Johor Bharu - Jen (B) Md Hashim Hussein Pasir Gudang - Let Jen (B) Abdul Ghafir Abdul Hamid Segamat - Chua Jui Meng Batu Pahat - Syed Hamid Ali Selayang - William Leong Jee Ken Kuantan - Fuziah Salleh Azan Ismail - Kemaman Padang Serai - N Surendran Kulim Bandar Baharu - Saifuddin Nasution Ismail Sungai Petani - Johari Abdul Pandan - Rafizi Ramlii Sabak Bernam - Dr Abdul Aziz Bari Bagan Serai - Dr Muhammad Nur Manuty Mustafa Kamil Ayub – Pasir Salak Wangsa Maju - Dr Tan Kee Kwong Setiawangsa - Ibrahim Yaacob Lembah Pantai - Nurul Izzah Anwar Bukit Katil - Shamsul Iskandar Md Akin Batang Lupar - Zulkifli Abang Engkeh Saratok - Ali Biju Hulu Rajang - Abun Sui Anyit Baram - Roland Engan Limbang - Baru Bian

Isnin, 25 Mac 2013

KEHILANGAN BESAR BUAT NEGARA

Semasa hidupnya, beliau mungkin tidak pernah mendapat pendidikan formal dari Timur Tengah atau Universiti Al-Azhar yang tersohor di Mesir, namun tidak mungkin ada sesiapa pun dapat menafikan ketinggian ilmu dan segala jasa serta pengorbanannya di dalam bidang dakwah di rantau ini. Beliau yang saya maksudkan ialah Dr. Muhammad Uthman El-Muhammady, seorang ilmuan atau ulama terkenal negara yang meninggalkan kita buat selama-lamanya. Beliau meninggal dunia di kediamannya di Taman Duta, petang tadi, Al-Fatihah. Allahyarham mesra disapa dengan panggilan Ustaz sahaja. Kezuhudan dan akhlak anak kelahiran Kampong Telok, Panji, Kota Bharu, Kelantan itu membuatkan beliau sangat dihormati dan disegani oleh seluruh umat Islam di rantau Asian Tenggara. Ustaz Muhammad dilahirkan pada 1 Februari 1943. Mendapat pendidikan awal di sekolah Melayu, sebelum memasuki Special Malay Class di Sekolah Sultan Ismail, yang kemudiannya dinaik taraf menjadi Maktab Sultan Ismail (Sultan Ismail College) hingga ke Tingkatan 5. Beliau kemudian mengambil Higher School Certificate (HSC) di Maktab Sultan Abdul Hamid, atau lebih dikenali sebagai Kolej Sultan Abdul Hamid (KSAH), sebuah kolej yang melahirkan dua Perdana Menteri ulung negara, Allahyarham Tunku Abdul Rahman Putra dan Tun Dr Mahathir Mohammad. Allahyarham kemudiannya melanjutkan pelajaran ke Fakulti Pengajian Islam di Universiti Malaya untuk mendapat ijazah sarjana muda dan meneruskan pengajian di universiti berkenaan sehingga ke peringkat ijazah sarjana sambil bekerja sebagai tutor di situ pada tahun 1969. Pada tahun 1973, beliau memutuskan untuk berhenti menjadi pensyarah di UM dan kembali ke kampung halamannya di Kelantan untuk memberi fokus pada minatnya iaitu menulis buku agama sambil berdakwah ke jalan Allah SWT. Beliau pernah menterjemah Al-Quran Al-Karim dan menghuraikan maksud kalamullah. Malah buku-bukunya seperti “Fathul Mu’in, terjemahan dan Huraian Maksud” dan “Islam, Peribadi, Tarbiah dan Institusi” pernah diterbitkan Majlis Agama Islam Kelantan. Semasa hayatnya diabdikan pada bentuk penulisan ke jalan Allah SWT itu, dilaporkan bahawa beliau telah menghasilkan ratusan buah buku ilmu dan dakwah mengenai Islam serta tersebar di seluruh dunia, khususnya di Malaysia. Maka tidak hairanlah apabila Ustaz Muhammad Uthman kemudiannya dikurniakan anugerah Ijazah Doktor Persuratan Kehormat (D. Litt.) dari USM kerana jasa usaha dan penulisannya yang syumul dalam pemikiran Islam serta gerakan dakwah di negara ini. Setelah itu, beliau telah menerima gelaran ijazah kehormat Doktor Falsafah (Ph.D), Universiti Utara Malaysia. Dr. Muhammad Uthman pernah dilantik sebagai Felo Kehormat Institut Kefahaman Islam Malaysia (IKIM) sejak 1995 hingga 2008 dan perlantikannya itu kemudiannya disambung semula hingga 2010. Jawatan terakhri yang disandang beliau adalah Felo Amat Utama Akademik ISTAC di Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (IIUM), dan Ahli Lembaga Pemegang Amanah Yayasan Karyawan, juga pensyarah sambilan peringkat ijazah sarjana dalam perbandingan agama UiTM. Menariknya tentang Allahyarham, beliau pernah dianugerahkan sebagai Tokoh Maal Hijrah bagi tahun 2005 dan pernah menjawat jawatan Profesor Adjung Pengajian Islam Universiti Petronas. Diantara jasa beliau semasa hayatnya, Dr. Muhammad Uthman begitu konsisten, tegas dan sering mempersoalkan tentang fahaman sesat, Pluralisme, yang dipercayai disebarkan oleh Anwar Ibrahim melalui Insititut Kajian Dasar (IKD). Menurut ulama terbilang itu, Pluralisma perlu dibanteras segera dari terus menular di kalangan rakyat dan memfatwakan fahaman tersebut sebagai sesat. Ketegasan beliau pernah ditegaskan di sebuah majlis anjuran Mykmu.net tidak lama dulu. Sebagai seorang “pelajar tidak formal” kepada Ustaz Muhammad Uthman, saya merasakan pemergian beliau adalah satu kehilangan besar pada umat Islam di negara ini. Selain itu, sebagai seorang tokoh ilmuan yang sering dijemput ke program-program anjuran Mykmu.net sebelum ini, saya percaya kehilangan beliau yang fasih berbahasa Melayu, Inggeris dan Arab itu sangat dirasai oleh kami. Justeru itu, saya memunajatkan doa kepada Allah SWT supaya mencucuri rahmatNya kepada Allahyarham Dr Muhammad Uthman dan semoga rohnya ditempatkan bersama para syuhada, para solihin, para sahabat dan anbiya’ RA. Semoga damai beliau disana… Amin.

Pemegang Rahsia Besar Anwar Bocorkan Perjanjian Anwar dan Nur Misuari!!!

Raja Petra Kamarudin atau RPK merupakan insan yang menggerakkan Free Anwar Campaign (FAC) untuk membebaskan Anwar dalam penjara. RPK juga merupakan orang yang terpenting sebagai pakar propaganda Anwar yang membantu pembangkang menafikan 2/3 kerusi Parlimen dalam PRU 2008. Daripada RPK juga cerita mengenai skandal kapal selam, Altantuya dan juga Khairy Chronicles yang mencipta persepsi bahawa Kerajaan BN adalah sebuah kerajaan yang teruk di bawah kepimpinan Tun Abdullah. Pendek kata, apa yang ditulis oleh RPK ketika itu merupakan perancangan daripada Anwar Ibrahim dan sebahagian dari perancangan besar Anwar ada di tangan RPK. Ianya didedahkan sendiri oleh RPK dalam temubualnya. Apa yang menariknya, dalam kes Lahad Datu, RPK mula membongkar satu demi satu rahsia Anwar dan kaitannya dengan Nur Misuari. Yang terbaru, RPK mendedahkan penerbangan yang digunakan oleh Anwar untuk berjumpa dengan Nur Misuari iaitu MH704 ke Manila. On 16th July 2012, Opposition Leader Anwar Ibrahim flew to Jakarta to meet Nur Misuari -- who is very close to Anwar since the days when Anwar was in the government -- and the military commanders of the MNLF. The meeting was held in the Crowne Plaza Jakarta hotel and was arranged by an Indonesian Member of Parliament -- another close friend of Anwar -- at the behest of Anwar. A second meeting was held in Manila on 4th August 2012 to finalise and seal the agreement. Anwar flew to Manila on flight MH 704 and if you were to check these flight details you can confirm that Anwar did make this trip, as he did the trip to Jakarta just two weeks or so earlier. In that meeting, Anwar told Misuari that he needs the latter’s help to win the coming general election. Pakatan Rakyat was confident of winning at least 82-85 of the 165 seats in West Malaysia. It was the 57 seats in Sabah, Sarawak and Labuan that he was not confident of winning. Baca seterusnya di sini : http://www.malaysia-today.net/mtcolumns/55331-the-untold-story-of-the-lahat-datu-incident MyMassa kongsikan juga pendedahan dari blogger Sabah, Apa Yang Tersirat, bagaimana rancangan dengan Nur Misuari boleh gagal. Tujuan Anwar Mahu menang PRU-13. Di Semenanjung Anwar yakin boleh menang antara 82-85 daripada 165 kerus; namun bagi Sabah dan Sarawak yang mempunyai 57 kerusi Anwar perlu sekurang-kurangnya 30, untuk membentuk kerajaan persekutuan dengan majoriti mudah. Menurut Anwar, pertambahan kerusi PR akan berlaku selepas itu, melalui melompatnya para MP Bn. Disebabkan Anwar sukar mendapat kerusi yang diinginkan, maka bantuan Nur Misuari diperlukan untuk mempengarui pengundi asal Filipina yang telah menjadi warganegara dan boleh mengundi. Keuntungan Bagi Nur Misuari Disebabkan Sabah dan Sarawak akan diberikan kuasa autonomi dan pertambahan bayaran royalti minyak sebanyak 15% daripada 5%, maka kedua negeri itu mempunyai pendapatan sekurang-kurangnya RM4bilion setahun hanya daripada minyak; ertinya peluang pekerjaan akan banyak. Rakyat Filipina yang menyokong Nur Misuari akan diberikan kerakyatan, atau sekurang-kurangnya penduduk tetap, sehingga memudahkan mereka berkerja. Bagimana Perjanjian Ini Dimuktamadkan? Anwar berlepas ke Jakarta pada 16 Julai dan pada 17 Julai 2012 berjumpa dengan Nur Misuari di Hotel Crown Plaza atas aturcara seorang ahli Permasyuarat Rakyat Indonesia (MPR) kawan rapat Anwar. Kemudian Anwar berlepas ke Manila pada 4 ogos 2012 dengan menaiki pesawat MAS MH704 untuk memuktamdkan perjanjian. Laporan Yang Menyokong Perjanjian ini Penasihat Kiram Saycon mengakui bahawa sebenarnya rancangan menduduki Sabah bermula sejak ogos 2012, namun dilambatkan dan disesuaikan dengan pembubaran Parlimen Malaysia. Menurut risikan Anwar, Parlimen Malaysia akan dibubarkan pada 28 Februari, dan PRU-13 akan berlangsung dua minggu kemudian, iaitu antara 23-24 Mac sempena cuti sekolah. Atas sebab itu perancangan rapi bermula sejak Januari sehinggalah ke minggu pertama bulan Februari. Para pengikut Nur Misuari yang menggunakan Nama Jamalul Kiram III menyusup ke Sabah secara berperingkat, dan menjadikan Semporna sebagai Markas utama mereka. Para pengikut Nur Misuari/ Jamalul kiram III menyusuan perancangan termasuk membeli sembilan buah rumah di Kg Sri Jaya Simunul, dan turut membina pondok di Kg Tanduo, Tanjing Labian dan Tanjung Batu.

NIAT DAP UNTUK BUNUH MCA- SHAHRIL

Tindakan DAP menghantar ramai pemimpin besarnya ke Johor untuk bertanding pada pilihan raya umum ke-13 (PRU13) hanyalah untuk satu tujuan iaitu “membunuh” MCA di negeri kubu kuat Barisan Nasional (BN) ini, kata Tan Sri Shahrir Abdul Samad. Anggota parlimen Johor Baharu itu berkata, DAP berharap apabila ia berjaya “membunuh” MCA pada PRU13, parti pembangkang itu akan diangkat sebagai wakil tunggal kepada masyarakat Cina di Johor. “Ini tujuan DAP sebenarnya, untuk mengalahkan MCA dan jikalau mereka berjaya, mereka akan mengubah suasana politik di Johor berasaskan kepada politik perkauman,” kata Shahrir mengulas merasmikan jentera PRU13 Puteri, Pemuda dan Wanita BN baru-baru ini. “Adakah ini yang dimahukan oleh masyarakat Cina di Johor?” Menurutya, DAP mahu melakukan perkara yang sama sebagaimana dilakukan parti pembangkang itu di Pulau Pinang pada pilihan raya umum lepas — “membunuh” parti Gerakan di negeri pulau itu. Walaupun DAP mendakwa ia sebuah parti pelbagai kaum, tetapi parti pembangkang itu hanya bertanding di kawasan majoriti pengundinya kaum Cina dan hanya menentang calon BN daripada parti MCA, kata Shahrir baru-baru ini ketika mengulas tindakan DAP memindahkan pemimpinnya bertanding di Johor. DAP yang berhasrat menjadikan Johor sebagai medan utamanya pada PRU13, memutuskan untuk meletakkan penasihatnya Lim Kit Siang sebagai calon di kawasan parlimen Gelang Patah. Parti pembangkang itu juga berhasrat meletakkan pakar strateginya, Liew Chin Tong, yang juga merupakan anggota parlimen Bukit Bendera, sebagai calonnya di Johor dengan kemungkinan besar kerusi parlimen Kluang menjadi pilihan. Anggota parlimen Johor Baharu itu berkata terdapat juga spekulasi pengerusi DAP Karpal Singh akan bertanding di Johor pada PRU13 ini, untuk kerusi parlimen Kulai yang kini disandang bekas Presiden MCA Tan Sri Ong Ka Ting. Shahrir juga tidak menolak kemungkinan setiausaha agung DAP yang juga Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng bertanding di Johor memandangkan beliau dilahirkan di Johor Baharu. Parlimen Kluang yang menjadi sasaran DAP kini disandang Timbalan Menteri Pengajian Tinggi Datuk Dr Hou Kok Chung, manakala parlimen Gelang Patah diwakili Tan Ah Heng. Masyarakat Cina di Johor, kata Shahrir, perlu bertanya diri sendiri sama ada mereka mahukan DAP dan pembangkang untuk mempolitikkan semua perkara daripada pendidikan Cina kepada rumah ibadat dan agama, sebagaimana dilakukannya kini. Berlainan dengan pembangkang, BN, katanya, tidak mencampuri urusan sekolah-sekolah Cina sebaliknya menyerahkan pengurusan kepada persatuan Tionghua, sama seperti yang dilakukan dalam pengurusan hal ehwal agama. “DAP, PAS dan Parti Keadilan Rakyat (PKR) akan mempolitikkan semua perkara,” kata Shahrir. “Masyarakat Cina, Melayu dan India di Johor perlu bertanya sama ada ini baik untuk masa depan di Johor dan Malaysia.” Mengenai kemungkinan PKR meletakkan bekas Panglima Tentera Darat Jen (B) Tan Sri Hashim Hussein sebagai calon mereka di kawasan parlimen Johor Baharu, Shahrir berkata apa yang lebih penting ialah sokongan pengundi, bukan calon. — Bernama

Ahad, 24 Mac 2013

TUN DAIM DEDAH PEKUNG ANWAR

Nasihat Tun Daim Zainuddin , bekas Menteri Kewangan Malaysia pastinya membuka pekung mengapa Anwar tidak layak diangkat menjadi PM . Isu krisis ekonomi 1997 membuktikan Anwar bukan arif untuk menguruskan ekonomi negara bila mana beliau lebih suka mendapat bantuan kewangan daripada IMF .Ikuti pesanan beliau kepada rakyat Malaysia agar berfikir sebelum mengundi Pakatan yang akan menjahanamkan ekonomi negara. Dalam wawancara dengan New Sunday Times, Daim menyatakan yang beliau lebih suka sekiranya Najib menang berbanding Datuk Seri Anwar Ibrahim yang beliau sifatkan sebagai bukan calon yang tepat untuk menjadi perdana menteri. "Jika anda tanya saya, antara kedua-duanya, Najib atau Anwar, saya akan pilih Najib. Saya akan beri Najib peluang. Beri beliau mandat dan lihat sama ada beliau dapat melakukannya kerana Anwar telah pernah diberi peluang itu, tetapi beliau mensia-siakannya. "Saya mahu Najib menang kerana saya berpendapat Anwar bukan calon yang tepat untuk menjadi perdana menteri," katanya.
"Saya percaya beliau akan kucar-kacirkan negara dengan mendapatkan nasihat daripada pihak seperti IMF (Tabung Kewangan Antarabangsa), Bank Dunia dan Wolfowitz (Paul Wolfowitz, bekas presiden Bank Dunia)," katanya.
Daim, yang menjadi Menteri Kewangan dari 1984 hingga 1991 dan sebagai Menteri Tugas-tugas Khas pada 1998 sebelum dilantik semula sebagai Menteri Kewangan dari 1999 hingga 2001, berkata adalah bahaya jika pembangkang di bawah pimpinan Anwar menerajui negara. "Saya bimbang kerana beliau tidak arif mengenai ekonomi, sentiasa perlukan orang lain untuk beritahu beliau apa yang perlu difikirkan dan apa yang perlu dilakukan" katanya. Setakat ini, katanya, tidak ada satu pun idea signifikan datang daripada Anwar selaku penasihat ekonomi kerajaan negeri Selangor. Lebih teruk lagi, Selangor gagal mengendalikan isu air, yang telah mengecewakan kalangan pemaju perumahan, pelabur dan rakyat. "Kenapa beliau (Anwar) tidak menjadi penasihat ekonomi kepada Kelantan dan Kedah jika Pakatan percaya beliau bagus? Fikirkannya secara serius. Fikirkan masa depan kita," katanya. - Sinar Harian

Kronologi Penglibatan Dalang Insiden Lahad Datu Didedahkan

Bukan rahsia lagi kerana semua orang dah tahu siapa dalang disebalik insiden Lahad Datu.... Kerana barua seorang itu 10 nyawa orang kita melayang.... Kerana barua seorang itu isteri-isteri mangsa terpaksa menjadi ibu tunggal sekelip mata.... Kerana barua seorang itu anak-anak kecil terpaksa menjadi anak yatim kerana bapa mereka gugur di medan perang.... Kerana barua seorang itu berapa banyak wang negara yang terpaksa kerajaan keluarkan untuk Operasi Daulat ? Sekarang segala pergerakkan barua itu dalam usaha untuk menghuru-harakan negara telah terdedah. Klik di http://mymassa.blogspot.com

ANWAR DITOLAK PENGUNDI MELAYU

Pasti ramai yang telah mendengar mengenai keputusan Anwar Ibrahim yang terkenal dengan jolokan pemimpin ‘ANUgerah Tuhan’ untuk tidak mempertahankan kerusi Permatang Pauh dalam pilihanraya umum yang akan datang. Anwar melalui kenyataannya baru-baru ini berkata, ‘ada cadangan’ yang meminta agar dia bertanding di Selangor dan Perak. Namun antara kedua negeri tersebut, dia mengatakan lebih cenderung memilih untuk bertanding di salah satu kerusi Parlimen di Perak berbanding Selangor. Namun melalui analisa yang dijalankan, keputusan Anwar itu disebabkan penolakkan yang kuat di kalangan pengundi Melayu kerana mula sangsi dengan kredibiliti dan intergriti Ketua Pembangkang itu. Maka ia bukan soal ‘ada cadangan’ yang meminta dia bertukar tempat, tetapi sebenarnya dia ‘TERPAKSA’ untuk berpindah. Bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad ketika diminta mengulas mengenai keputusan Anwar itu berkata Malaysia negara bebas dan "Anwar boleh pergi ke mana saja yang dia mahu, tetapi untuk menang, satu cerita lain." "Maksud saya jika beliau mahu LARI daripada Permatang Pauh, tak mengapa. Ini jelas menunjukkan keyakinan beliau terhadap (mengekalkan) kerusi Parlimen Permatang Pauh semakin hari semakin berkurangan". Malah menurut salah seorang pengundi Pas di kawasan Permatang Pauh, tindak-tanduk yang jelas kemaruk untuk menjadi perdana menteri itu, dilihat amat membimbangkan. Pendekatan ‘matlamat menghalalkan cara’ yang digunakan sebagai strategi meraih simpati juga dilihat amat bertentangan dengan ajaran Islam. Beliau turut menjelaskan yang ditolak ialah Anwar Ibrahim dan bukannya pakatan rakyat, kerana sekiranya ketua umum PKR itu berjaya dikalahkan peluang Pas untuk menobatkan Hadi Awang sebagai perdana menteri terbentang luas. Tambahan pula ia selari dengan keputusan Dewan Pemuda di dalam muktamar baru-baru ini yang membawa usul untuk memilih Presiden Pas sebagai calon Perdana Menteri sekiranya pakatan pembangkang berjaya merampas Putrajaya. “Isu kalimah Allah, adalah merupakan ‘turning point’ yang menyebabkan ramai penyokong pakatan khususnya Pas mula meninggalkannya, ditambah pula dengan pendedahan yang mendakwa penglibatan Anwar dalam tragedi berdarah di Lahad Datu” katanya yang enggan dikenali. Apa dah jadi Pak Sheikh??? Anwar takut lettew!!! Patutlah dia mengelabah sakan apabila melihat penolakkan undi Melayu terhadapnya semakin jelas. Atas faktor itu, maka Anwar terpaksa lari ke kawasan yang mempunyai pecahan pengundi Cina yang tinggi. Malah penyebaran rakaman wawancara bersama radio BFM serta paparan video gelap yang dikaitkan dengannya juga, telah menyebabkan Anwar semakin hilang punca. Buat makhluk bernama Anwar Ibrahim, “If you want to claim the moral high ground, you better be standing on it #VideoTerlampau”. Kesimpulannya, rakyat perlu sedar, memilih seorang pemimpin yang ingin diangkat sebagai Perdana Menteri bukan semudah memilih baju. Banyak faktor dan kriteria yang perlu diambil kira dan dipertimbangkan. Pemimpin yang penuh dengan onar, sering terpalit dengan isu moral, tidak tetap pendirian dan yang paling utama sanggup melacurkan agama demi kuasa TIDAK LAYAK diberikan kuasa untuk memimpin negara.sumber:http://networkedblogs.com

Sabtu, 23 Mac 2013

10 GEJUTAN ANWAR MENJELANG PRU 13

Penulis selalu berfikir, kenapa Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim tidak mahu bersumpah yang dia tidak meliwat bekas pembantunya, Saiful Bukhari. Sudah tentu keraguan ramai terhadapnya akan hilang jika dia berbuat demikian. Baru ini seorang rakan berkata, tidak mahu bersumpah itu memang strategi Anwar… Katanya, Anwar akan bersumpah juga akhirnya tetapi bukan sekarang…dia akan simpan isu itu sampai betul-betul mengunung…beberapa hari sebelum pilihan raya umum ke-13 (PRU 13), dia akan bersumpah. Apa-apa sahaja alasan yang berbunyi sedih akan diberikan. Bayangkan, ketika itu sudah tentu undi orang Melayu terutama yang berada dalam kategori pengundi atas pagar mesti memihak kepada Anwar. Anwar akan dilihat sebagai tokoh yang difitnah dan ketika itu Wan Azizah serta Nurul Izzah akan menitikan air mata menyebabkan simpati terhadap keluarga itu akan melangit banyaknya. Momentum akan menyebelahi Anwar dan tempoh yang terlalu hampir dengan pilihan raya akan menyebabkan usaha untuk mematahkan taktik politik licik itu sukar mendatangkan hasil. Anwar dijangka akan banyak menggunakan saat-saat terakhir menjelang PRU 13 untuk melaksanakan taktik-taktik politik yang mungkin sukar untuk ditangkis lawannya. Demi PM…Anwar boleh buat rasanya…. <
b>Mengikut Ahli Parlimen Kulim Bandar Baharu, Zulkifli Noordin yang suatu masa dahulu amar rapat dengan Anwar dan mengenali selok-belok politiknya, paling kurang akan ada 10 perkara yang akan dilakukan Anwar menjelang PRU-13.
Antaranya Zul Noordin berkata, beliau sudah beberapa bulan dahulu memberikan peringatan bahawa Anwar akan menggunakan keluarga Saiful untuk menentang Saiful. Sikap bapa Saiful, Azlan Lazim yang secara tiba-tiba bertentangan pandangan anaknya baru-baru ini menzahirkan apa yang sudah lama diluahkan Zul Noordin. Berikut adalah rumusan keseluruhan akan perkara-perkara yang mungkin dibuat Anwar dan kumpulannya menjelang PRU 13 yang disampaikan Zul Noordin melalui satu ceramah di Pasir Mas, Kelantan, 9 Mac lalu. 1 – Menggunakan keluarga Saiful sendiri untuk melawan Saiful. Seperti yang dibincangkan di atas, ia sudah pun berlaku. 2 – Akan berlaku kejadian Anwar ditembak sewaktu kempen pilihan raya. Dia akan rancang suasana di mana kejadian tembakan berlaku ketika dia ada, peluru tidak kena pada dirinya, tetapi akan kena isteri atau anaknya… SELEPAS ITU, DIA AKAN KATA KERAJAAN UMNO ZALIM. Taktik raih simpati yang amat licik. Zul Noordin berkata, bunga-bunga ke arah kononnya hidup dia dalam bahaya sudah dimulakan apabila pengawal peribadi Anwar mencabut pistol ketika mengiringi Anwar dalam kereta ke satu lokasi tahun lepas. 3 – Seorang Pegawai kanan badan kehakiman akan mengeluarkan kenyataan bahawa kes liwat Saiful dan Azizan adalah rekaan semata-mata. Menurt Zul Noordin, beliau difahamkan bahawa usaha memujuk pegawai berkenaan sedang giat dijalankan. ***Kemampuan Anwar dari segi ini jangan dipandang rendah kerana bekas Peguam Cara Negara II, Mohd Yusof Zainal Abiden yang membuka firma guaman sendiri berjaya diyakinkan untuk mewakilinya dalam satu kes yang datang selepas kes liwat Saiful. 4 – Anwar akan bersumpah dengan ayat tipu (Anwar akan bersumpah dengan tidak menepati kehendak syarie, DIA AKAN KATA ” Demi allah, saya tak buat apa yang UMNO tuduh “, MAKA PEMBANGKANG AKAN KATA ” Tue dia, Anwar Ibrahim dah bersumpah menafikan dia meliwat Saiful. Sudah tentu penyokong dan cybertroper pembangkang yang selama ini hanya reti menggunakan istilah fitnah dan bodoh serta UMNOgkok untuk mempertahankan bos mereka mendapat peluru baru. 5 – Anwar akan keluarkan JAM OMEGA TIRUAN di saat-saat akhir sebelum hari mengundi. (menurut pihak dalam pembangkang, mereka sebenarnya sudah pun membeli jam yang sama macam yang dijumpai oleh Datuk Eskay. Namun, Anwar dijangka tidak mahu keluarkan sekarang kerana pihak polis sempat untuk menyiasat ketulenan am berkenaan dan menunukkan jam sebenar, oleh itu di saat-saat akhir baru jam berkenaan dikeluarkan dan beliau akan kata “INI DIA JAM ITU, SAYA DIFITNAH SEBENARNYA..” 6 – Memujuk ahli-ahli yang berhormat (ADUN dan Ahli Parlimen) PKR yang keluar parti supaya kembali ke dalam PKR. Mereka juga akan membuat kenyataan bahawa mereka keluar dahulu kerana Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak merasuah mereka dengan wang ringgit. Menurut Zul Noordin, calon-calon tersebut kini tertekan kerana anak isteri mereka juga ditekan (digangu) oleh pihak-pihak tertentu. Pada masa yang sama, mereka juga ditawarkan dengan bayaran yang lumayan yang tidak mampu ditolak. ***Kenyataan Zul Noordin yang ini mengingatkan penulis mengenai dakwaan Tan Sri Abdul Rahim Tamby Chik bahawa ada usaha di pihak Anwar untuk membayar rakannya (salah seorang Trio Datuk T), Datuk Eskay untuk menafikan video Anwar bersama pelacur China yang terbit tahun 2011 lalu. Eskay dijanjikan wang dalam jumlah yang yang keterlaluan. Banyak betul wang yang sedang berlegar di pihak pembangkang jika dakwaan itu betul. 7 – Azmin Ali akan keluarkan video lakonan yang dia telah berbaik dengan emaknya. Sedangkan video tersebut telah diambil ketika Mak Tom pengsan dan tidak sedarkan diri. Azmin dikatakan datang membawa jurugambar untuk mengambil gambar konon dia cium tangan dan dahi mak dia dan dia akan kata yang dia dah balik sebenarnya. ***Perkara ini sudah pun diulas dan didedahkan Ummi Hafilda baru-baru ini. Klik Ummi Hafilda Dakwa Ini Gambar Lakonan Kasih Sayang Palsu Azmin 8 – Peguam-peguam dan polis yang terlibat dalam kes Altantuya dipujuk supaya mengaku bahawa Najib terlibat dalam kes tersebut. Maklumat yang diterima Zul Noordin ialah berkemungkinan besar menunjukkan pembangkang sedang cuba memujuk para pegawai dari atasan sampai ke bawah yang menyiasat kes Altantuya dengan persediaan untuk membayar mereka supaya tampil membuat kenyataan memang Najib terlibat dalam kes Altantuya. 9 -Mereka akan hina dan fitnah Rosmah Mansur sebagai terlibat dengan skandal. Dipercayai seorang bekas pegawai Rosmah akan membuat akuan bahawa isteri PM terlibat dengan penyalahgunaan wang rakyat. pegawai tersebut sedang dipujuk, sedang digoda, sedang ditawarkan habuan untuk keluar supaya buat kenyataan bahawa rosmah terlibat dengan pelbagai skandal dan penyalahgunaan wang rakyat, wang negara ). ***Ada sesiapa terperanjat ke yang Rosmah akan dijadikan sasaran? Memang itu taktik pembangkang dari dulu lagi. Zaman Pak Lah serang Khairy Jamaluddin (KJ)…taktik bagi panas hati orang dengan kisah-kisah kekayaan dan salah guna kuasa, selepas itu taktik yang sama digunakan cuma wataknya ditukar daripada KJ kepada Rosmah. 10 – Setiap ahli PAS diminta bersumpah untuk mengundi pakatan dalam PRU nanti.Mengikut maklumat yang diterima daripada orang dalam Pas, bahawa setiap ahli pas akan diminta bersumpah ” wallahi, wabillahi, watallahi, aku ahli pas, bersumpah dengan nama Allah, dalam PRU 13, aku hanya akan mengundi calon DAP, PKR dan PAS, jika aku mengundi selain calon DAP, PKR dan PAS ……… ” (nauzubillah min zalik). begini lah bagaimana PAS permainkan agama demi kuasa ke putrajaya.) -mynewshub Read more at http://brojinggo.blogspot.com/2013/03/10-kejutan-anwar-ibrahim-menjelang-pru.html#72OR6hxZr6e7RDvF.99

Nurul Izzah enggan terima hakikat bapanya seorang peliwat

Nurul Izzah meneruskan ceramahnya di Padang Kelab Sultan Sulaiman, Kampung Bharu, malam tadi. Dan seperti biasa, tiada lain yang disebutnya melainkan polis, pasukan keselamatan, UMNO dan yang berkaitan dengannya. Kalau semalam, Nurul Izzah mengeluarkan kenyataan menghina pasukan polis dengan menuduh polis tidak menjalankan kerja sebaliknya lebih sibuk mengintip rakyat negara ini sendiri, kemudian dia membuat ‘pembetulan’ kononnya, dia tidak berkata begitu sebaliknya menyalahkan New Straits Times dan melabelkan akhbar berkenaan sebagai suara konspirasi UMNO, malam tadi pula, Nurul Izzah sekali lagi menunjukkan bagaimana baka penipu dalam dirinya berfungsi. Pencerobohan lanun Sulu di Sabah cuba dipersalahkan kepada UMNO. Kononnya pencerobohan tersebut membuktikan polis tidak berfungsi, UMNO gagal mentadbir negara dan menyalahgunakan kuasa serta kegilaan UMNO untuk menyalahkan para pemimpin Pakatan Rakyat, khususnya bapanya sendiri, Anwar Ibrahim. Kemudian, Nurul Izzah memberikan contoh bagaimana ‘kegilaan’ yang dimaksudkannya. Nurul Izzah menceritakan kepada para penyokongnya, bagaimana bapanya telah ditangkap, digari, dilokapkan dan dipenjarakan. Malah tidak ketinggalan juga, dia turut menceritakan bagaimana bapanya telah ditumbuk dengan tangan bergari. Pun begitu, Nurul Izzah tidak sedikit pun menceritakan punca mengapa bapanya ditangkap dan mengapa pula bekas Ketua Polis Negara hilang pertimbangan dan kesabaran sehingga mengakibatkan insiden berkenaan. Yang Nurul Izzah mahu cakapkan ialah ketidak adilan yang berlaku, berdasarkan pemahamannya yang cetek, dangkal dan menyeleweng. Amat menarik apabila Nurul Izzah cuba menafikan yang para pemimpin Pakatan Rakyat, khususnya seperti bapanya, dirinya sendiri, Tian Chua, Tony Pua, Elizabeth Wong, Teresa Kok dan sebagainya, tidak bersalah dan tidak terlibat langsung dalam perlanggaran undang-undang, bahkan cuba membocorkan rahsia negara kepada pihak asing. Apa peraturan yang tidak dilanggar oleh Pakatan Rakyat, khususnya PKR? Apa penjelasan yang diberikan oleh PKR berhubung pembiayaan pihak asing bagi aktiviti parti-parti berkenaan? Mengapa sehingga sekarang, PKR enggan memberikan penjelasan berhubung pembabitan George Soros di belakang aktiviti NGO-NGO yang berkiblatkan Anwar Ibrahim? Mengapa isu SUARAM mendapat pembiayaan daripada pihak Zionis untuk tujuan menimbulkan provokasi dalam negara, tidak langsung diperjelaskan oleh para pemimpin Pakatan Rakyat? Malah, mengapa sehingga sekarang, Nurul Izzah tidak pernah berasa bersalah setelah dia cuba membocorkan rahsia ketenteraan negara ini kepada negara asing sepertimana yang dilakukannya di Singapura dan Indonesia? Mengapa pula, Nurul Izzah kelam-kabut membuat penafian dan kemudian menyalahkan UMNO atas ucapannya dalam sebuah forum yang menggesa agar orang Melayu dibenarkan murtad atas nama KEBEBASAN BERAGAMA. Yang dia sibukkan adalah Ibrahim Ali, Presiden PERKASA yang kononnya sangat RASIS. Mengapa pula dia tidak menyalahkan para pemimpin Pakatan Rakyat seperti Teresa Kok, Karpal Singh, Tony Pua dan Lim Kit Siang yang secara jelas menentang Perlembagaan yang memperuntukkan kedudukan istimewa kepada Melayu-Bumiputera dan Islam? Bukankah nama-nama yang disebutkan itu, mempunyai rekod penentangan tegar terhadap Islam dan Melayu-Bumiputera termasuklah penentangan terhadap tulisan Jawi, laungan azan dan sebagainya? Namun yang paling nyata ialah mengapa pula pencerobohan lanun Sulu dipersalahkan kepada UMNO walhal REUTERS, dan banyak lagi agensi serta portal berita asing, melaporkan tentang pendalangan Anwar Ibrahim, malah memperincikan pertemuan antara Anwar Ibrahim dengan Nur Misuari dan Jamalul Kiram III dengan menjanjikan Sabah sebagai wilayah Sulu beberapa bulan sebelum pencerobohan tersebut berlaku? Dan bukankah Tian Chua bersorak bertepuk tangan apabila dua orang anggota dan pegawai polis terkorban akibat serangan lanun Sulu dengan mengeluarkan kenyataan yang amat menghina? Dan bukankah juga, Tian Chua kelam-kabut cuba ‘membetulkan’ semula kenyataannya agar tidak terus dibunuh oleh rakyat Malaysia namun tetap menyatakan bahawa kejadian berkenaan hanyalah SANDIWARA UMNO semata-mata? Nurul Izzah sepatutnya bertanya kepada dirinya sendiri, adakah tanggungjawabnya selaku Ahli Parlimen Lembah Pantai telah dipenuhinya atau dia sekadar bercakap, bercakap, bercakap dan terus bercakap tanpa sebarang tindakan atau usaha untuk menunjukkan dia adalah seorang ahli politik yang tahu tugas serta amanah rakyat yang dipikul. Atau lebih mudah lagi, Nurul Izzah dan para penyokongnya harus bertanya, apa yang telah dilakukan oleh Nurul Izzah sepanjang lima tahun menjadi Ahli Parlimen Lembah Pantai? Sudah berapa buah rumah yang telah dicat? Sudah berapa ramai golongan marhein Lembah Pantai yang dibantu? Dan sudah berapa banyak para peniaga kecil dan penjaja yang dibela dengan menempatkan kawasan perniagaan di tempat sesuai, selamat dan mampu menarik pelanggan? Rasa-rasanya, Nurul Izzah akan bersarang labah-labah kalau dia cuba mengingati semula apa kerja yang telah dibuatnya selaku Ahli Parlimen Lembah Pantai. Sama seperti pejabat Pusat Khidmat Ahli Parlimen Lembah Pantai di Pantai Hill yang bersawang, berkunci pintunya dan berhabuk berdebu anak-anak tangganya!!!. Sumber; sel13.com

ANWAR TERMAKAN CILI...

Anwar Ibrahim yakin beliau adalah orang yang disasarkan oleh pentadbiran Datuk Seri Najib dalam kes pendakwaan terhadap penceroboh Sulu sekarang. Bagaimanapun Anwar berjanji beliau tidak akan berhenti dengan dakwaan itu bahkan akan memberikan semangat lebih kuat kepada beliau untuk melawan kerajaan BN sehingga ia tumbang dalam pilihan raya umum akan datang. "Dakwalah saya, fitnahlah saya tetapi jangan harap saya akan menyerah," kata Anwar ketika memberikan ceramah dalam program Merdeka Rakyat di Puteri Centre Park, Bandar Tasik Puteri malam tadi. Anwar dipercayai mengulas pengakuan seorang yang didakwa dalam kes pencerobohan Sulu bahawa dia diupah. Seorang daripada tertuduh yang didakwa menjadi anggota pengganas yang menceroboh Sabah memberitahu Mahkamah Tinggi Tawau bahawa dia disuruh dan diupah oleh seseorang yang tidak dinamakannya. Hooland Kalbi yang bercakap dalam bahasa Bajau dari kandang tertuduh mendedahkan demikian pada prosiding pendakwaan terhadap lapan individu yang didakwa menjadi anggota kumpulan pengganas, dua daripadanya turut dituduh melancarkan perang terhadap Yang di-Pertuan Agong. Kenyataan Hooland di hadapan Hakim Ravinthran diterjemah oleh jurubahasa mahkamah. Hooland turut menyatakan bahawa dia bodoh kerana melakukannya. "Ini dakwaan ada orang bayar ni. Ini semua pelan Najib untuk mendakwa saya," kata Anwar dalam ceramah itu. Menurut Anwar, bayang-bayang mengenai perkara ini sudah disebut sebelum ini lagi apabila beberapa pemimpin Umno mula mendakwa beliau di belakang kemasukan tentera kesultanan Sulu ini. "Mereka nak dakwa ke, mereka nak tangkap ke, kita akan tetap lawan untuk tumbangkan Umno dalam pilihan raya ini," kata Anwar. Bahkan katanya, dia menyanyi lagu 'Sabah nak hilang' pun dikaitkan sebagai bukti beliau mengarahkan orang serang Sabah.

Jumaat, 22 Mac 2013

RAFIZI KANTOI LAGi..MEMALUKAN!

Individu yang dikaitkan dengan Papa Gomo, Wan Muhammad Azri Wan Deris menafikan dirinya adalah blogger pro-Umno seperti yang didakwa oleh PKR, semalam. Sebaliknya, Wan Muhammad Azri menegaskan beliau adalah Ketua Eksekutif KL POS Media & Production Sdn Bhd. “Saya nak maklum bahawa nama saya adalah Wan Muhammad Azri Wan Deris, kad pengenalan 8301210350** dan merupakan Ketua Eksekutif KL POS Media & Production Sdn Bhd. “Saya tegaskan di sini bahawa saya bukan blogger Papa Gomo seperti didakwa pembangkang,” katanya dalam satu khidmat pesanan ringkas (SMS), semalam. Wan Muhammad Azri turut menafikan dakwaan Pengarah Strategi PKR, Rafizi Ramli bahawa beliau pernah menjadi pengundi hantu kerana beliau belum pernah mengundi sebelum ini. “Macam mana (boleh jadi) pengundi hantu sedangkan saya belum pernah mengundi lagi. PRU12 (Pilihan Raya Umum ke-12) saya belum ada kesedaran untuk mengundi. “Sekarang, saya daftar mengundi di Parlimen Wangsa Maju dan tidak pernah mendaftar untuk mengundi di mana-mana tempat selain Wangsa Maju,” katanya. Petikan Sinar Harian.

Papa Gomo dipukul !

Akibat daripada pendedahan Utusan Malaysia hari ini, "Anwar Ibrahim Saman Papagomo RM100juta" dan paparan wajah blogger yang disyakki Papagomo, baru tadi aku terima berita bahawa Gomo dipukul oleh seseorang di Segambut. Menurut Gomo, 2 lelaki yang menaiki motorsikal berkuasa besar itu tiba-tiba menghampiri dan salah seorang daripada mereka tanpa bercakap apa2 memukul beliau dari belakang. Akibat daripada itu, beliau mengalami pendarahan kecil di kepala, dan menerima rawatan di HKL. Kejadian tersebut dipercayai ekoran daripada pendedahan blogger Papagomo dalam blog beliau berkaitan pendedahan salah laku sex Anwar Ibrahim. Weiii Nuar, yang kau belasah tu betul ke Papagomo??? Baca seterusnya di blog Tok Guru86

Khamis, 21 Mac 2013

ANWAR KALUT BILA DITANYA SAMA ADA DIA GAY!...!

Dalam wawancara dengan satu stesen radio, Encik Anwar ditanya apakah dia seorang Gay, ini jawapannya!..fikir2kan lah.

HINA ANGGOTA KESELAMATAN TIDAK LAYAK JADI WARGA NEGARA

Mereka yang memperlekeh atau menghina anggota pasukan keselamatan yang menjaga keamanan dan keselamatan negara tidak layak menjadi warganegara Malaysia. Menurut bekas Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan, tindakan menghina atau memperlekehkan anggota pasukan keselamatan yang berkorban demi negara menunjukkan seseorang itu tidak menghormati kedaulatan negara ini. "Kalau pasukan keselamatan diperlekehkan, maka tiada semangat patriotik, seseorang itu tidak layak menjadi warganegara di negara ini," katanya. Mereka yang menjadi warganegara sesebuah negara, perlulah cinta dan sayangkan negara itu malah sanggup mati untuk negaranya.
"Kalau pasukan keselamatan yang berkorban menjaga kedaulatan negara menjaga keamanan negara pun dihina, tidak mustahil jika kita mendapat ancaman lebih besar, mereka yang menghina pasukan keselamatan kita akan berpaling tadah kepada musuh," katanya.
Seorang lagi anggota panel program anjuran Jabatan Hal Ehwal Khas (JASA) Pahang itu, bekas Panglima Medan Tentera Darat, Lt Jen (B) Datuk Seri Zaini Mohd Said berkata, tindakan pihak tertentu yang menghina dan memperlekehkan pasukan keselamatan tidak ubah seperti duri dalam daging. "Kita sepatutnya menyokong apa yang dilakukan pasukan keselamatan yang menjaga kedaulatan negara kita. Anggota pasukan keselamatan juga manusia, apabila mereka diperlekehkan, sudah tentulah akan timbul jua keraguan mereka ketika di perbatasan. "Malah terdapat bekas bos yang turut mengutuk mereka (merujuk kepada pegawai kanan tentera menyertai parti pembangkang dan memperlekehkan anggota tentera),ini akan meruntuhkan moral mereka di perbatasan," katanya. Dalam perkembangan berkaitan, Musa dan Zaini turut berkongsi pendapat supaya pasukan risikan dan peralatan pasukan keselamatan ditingkatkan. Isu keselamatan dan keperluan peralatan keselamatan bukanlah sesuatu perkara yang perlu dipolitikkan oleh mana-mana pihak. "Peralatan yang canggih diperlukan, kita harap kerajaan dapat membeli peralatan yang lebih canggih bagi memantapkan lagi kawalan keselamatan negara kita," katanya.

LEMBAGA DISIPLIN UMNO PANTAU AHLI SABOTAJ PRU

Lembaga Disiplin UMNO telah bersiap sedia untuk bertindak ke atas mana-mana pemimpin dan ahli UMNO yang melakukan kesalahan sabotaj terhadap parti menjelang Pilihan Raya Umum (PRU) Ke -13 ini, kata Pengerusi Lembaga Disiplin UMNO, Tan Sri Tengku Ahmad Rithauddeen Tengku Ismail. Jelasnya, antara tindakan tegas dikenakan adalah termasuk pecat dan gantung keahlian sebagaimana telah pun diambil terhadap sebuah bahagian UMNO di Sabah yang didapati bersalah kerana kesalahan sabotaj. “Lembagaa Displin UMNO juga sudah melantik Pemantau di setiap kawasan Parlimen dan Dewan Undangan Negeri (DUN) bagi memantau dan melaporkan kes-kes sabotaj parti yang berlaku di kawasan masing-masing bagi membolehkan tindakan disiplin lebih awal dapat diambil terhadap mereka yang melakukan perbuatan sabotaj,” katanya dalam satu siaran media hari ini. Jelas beliau, sebuah Jawatankuasa Khas telah diwujudkan yang akan berperanan mempercepatkan proses membuat keputusan dan menjatuhkan hukuman kepada mereka yang didapati bersalah atas kesalahan sabotaj atau melanggar disiplin parti. “Jawatankuasa Khas ini dianggotai oleh empat orang wakil Majlis Tertinggi UMNO dan empat orang wakil daripada Lembaga Displin dan akan dipengerusikan oleh saya selaku Pengerusi LD UMNO.” Dengan kewujudan Jawatankuasa Khas ini tindakan tegas dan segera boleh diambil terhadap mereka yang melakukan kesalahan sabotaj dan disiplin parti. “Namun begitu sebelum memutuskan apa juga hukuman, Lembaga Displin akan menjalankan siasatan terperinci dan membuat keputusan berdasarkan kepada bukti-bukti yang kukuh.” Selaras dengan itu, beliau menyeru kepada semua ahli UMNO di seluruh negara supaya bersatu padu dan menyokong siapa sahaja yang akan diletakkan sebagai calon oleh pucuk pimpinan parti dan tidak melakukan sabotaj terhadap parti. “Jauhi perbuatan sabotaj atau perbuatan yang boleh melemahkan parti. Lembaga Displin tidak akan berkompromi serta akan mengambil tindakan tegas kepada sesiapa sahaja yang mengkhianati parti,” tegasnya lagi. –

Uptown Girl: Untuk Tatapan 18 Tahun Ke Atas....Aksi Anwar Ibrah...

Uptown Girl: Untuk Tatapan 18 Tahun Ke Atas....Aksi Anwar Ibrah...: VIDEO YANG DINANTI-NANTIKAN OLEH RAKYAT MALAYSIA.... UG MALAS NAK KOMEN BANYAK-BANYAK... KORANG TENGOK DAN NILAI LAH SENDIRI... NI KE...

Rabu, 20 Mac 2013

Antara syarikat kroni dalam kerajaan Selangor

Apabila mengambil alih pemerintahan Selangor 2008, PKR menerusi Khalid Ibrahim selaku Menteri Besar Selangor membuat pengumuman bahawa kerajaan mereka akan menghentikan sebarang pemberian projek secara lantikan terus (direct nego). Bagaimanapun berdasarkan senarai yang dibekalkan kepada kami oleh seorang kakitangan pejabat MB mendapati apa yang diungkapkan oleh Khalid Ibrahim itu adalah satu pembohongan. Pada tahun pertama mereka memerintah Selangor iaitu tahun yang sama Khalid Ibrahim mengungkapkan kata-kata di atas sebanyak RM 80 juta projek lantikan terus telah dikeluarkan. Tahun 2009 pula sebanyak RM 30 juta, dan tahun 2010 juga RM 30 juta. Pemberian projek-projek lantikan terus ini membuktikan mereka cakap tidak serupa bikin dan mereka juga mengamalkan kronisme dimana semua projek-projek tersebut dibolot oleh kontraktor yang mempunyai kepentingan dengan pemimpin pakatan di Selangor. Berikut adalah senarai antara nama-nama syarikat yang dibekalkan kepada kami dan selepas ini kami akan berusaha mendedahkan satu persatu siapa dibelakang syarikat-syarikat berkenaan. Tarikh lulus : 14 Julai 2009 Projek: Kelulusan untuk percetakan akhbar Selangorkini Kontraktor: Syarikat Media Sdn Bhd Nilai : RM 307,480.00 Tarikh lulus : 1 September 2009 Projek: Membekal kad raya, sampul raya serta mereka bentuk banner hari raya MB Selangor Kontraktor: D’Macriz Communication Nilai: RM 53,050.00 Tarikh lulus : 18 Feb 2009 Projek: Penyelenggaraan E-Perkhidmatan gerbang mesra Selangor Kontraktor: Evera Solution Sdn Bhd Nilai: RM 91,200.00 Tarikh lulus : 14 Mei 2009 Projek: Peralatan ICT Kontraktor: Datamini Sdn Bhd Nilai: RM 800,000.00 Tarikh lulus : 7 Jan 2009 Projek: Sewaan perlatan ICT Kontraktor: BSO Technologies Nilai: RM 300,000.00 Tarikh lulus : 2 Mac 2009 Projek: Perkhidmatan urusan publisiti sambutan satu tahun pemerintahan Selangor Kontraktor: Luk Resources dan D’Macriz Communications Nilai: RM 160,260.00 Tarikh lulus : 20 Mac 2009 Projek: Pembekal urusan program karnival sempena sambutan satu tahun pemerintahan Selangor Kontraktor: Ursyahdu Entertainment dan Nasyeed Edtainment Sdn Bhd Nilai: RM 127,880.00 Tarikh lulus : 20 Mac 2009 Projek: Memasang sistem pencegahan kebakaran Bangunan SSAAS Kontraktor: SK Securesafe Sdn Bhd Nilai: RM 135,298.00 Tarikh lulus : 12 Feb 2009 Projek: Juruperunding rancangan terbatan banjir Sungai Bangi Kontraktor: Team Associates Consultants Sdn Bhd Nilai: RM 214,492.15 Tarikh lulus : 28 Okt 2009 Projek: Barang-barangan komputer untuk pejabat SUK Kontraktor: Blue Lane Sdn Bhd dan Teras Solution Sdn Bhd Nilai: RM 1,443,610.00 Tarikh lulus : 9 Apr 2009 Projek: Kerja pemasangan penutup longkang di kawasan Tmn Sri Manja PJ Kontraktor: Mirazat Murni Resources Nilai: RM 420,000.00 Tarikh lulus : 7 Mei 2009 Projek: Kerja pemasangan penutup longkang di kawasan Tmn Sri Manja PJ Kontraktor: Mirazat Murni Resources Nilai: RM 420.00 Kerja diatas dipecahkan 2 kali kepada syarikat yang sama supaya jumlah kelihatan lebih kecil dan tidak perlu dilakukan tender. Dilakukan begitu untuk menghalalkan pemberian kontrak kepada kroni. Syarikat berkenaan difahamkan ada kaitan dengan ahli majlis MBPJ.- Sumber Sel13.com

SKANDAL RM50 RIBU ABBY DI LONDON DIDEDAHKAN

ABBY Abadi yang sedang digelarkan sebagai Ustazah Mee Segera ini semakin hari semakin melampau dan berbagai-bagai fatwa gila dikeluarkannya termasuklah menyokong gerakan pengganas Kiram di Lahad Datu dan juga mengangkat pengganas Kiram yang mati itu sebagai mati syahid dan kegilaan beliau semakin menjadi-jadi. Saya tidak berminat untuk menulis tentang selebriti munafik ini tetapi sejak melihat tingkahnya di media maya semakin menjadi-jadi,tekak tiba-tiba terasa loya melihat betapa `alim dan mulianya’ bekas selebriti ini dan bekas barang terpakai tinggalan Norman Hakim ini perlu diberikan kata dua supaya beliau tahu bahawa ada orang tahu siapa beliau sebenarnya. Bekas pelakon ini boleh dikategorikan antara wanita nakal,bermulut jahat,merelakan dirinya jadi alat untuk memecahbelahkan indsutri dunia hiburan tanahair dan janda Norman Hakim ini perlu diajar supaya tidak menjadi telunjuk lurus tetapi kelingking berkait dan kalau mahu bertaubat sekalipun taubatlah sepenuhnya dan jangan berlakon sebagai orang baik-baik sedangkan hakikatnya Abby bagaikan menyembunyikan `kejalangannya’ baik dari tutur kata serta perbuatannya. Saya ingin memberikan peringataan kepada Abby Abadi bahawa saya tahu apa yang berlaku di London baru-baru ini dan dengan siapa Abby ke sana.Siapa VVIP yang menaja segala perbelanjaan.Abby ke London yang pada mulanya hanya berbekalkan satu beg tetapi pulangnya ke Malaysia dengan enam beg dan beg-begnya dibawa oleh private jet balik ke Malaysia.Dan apa kerja yang Abby lakukan hingga dapat bayaran RM50,000 selama seminggu?Takkan menyanyi ataupun berceramah di London hingga dapat bayaran sedemikan besar jumlahnya. Ini peringatan kepada Abby,Jika beliau tidak menghentikan keceluparannya mempermainkan agama,mengadu domba serta memberikan tafsiran agama yang bukan-bukan,saya akan menelanjangi satu persatu topeng-topeng munafik yang sedang dipakai oleh Abby ketika ini. Kita tidak mahu mendedahkan pada setiap persembahan pentas sebelum ini beliau sering sebilik dengan teman lelakinya malah sering meminta penganjur menyediakan bilik bersebelahan bila mereka ada pertunjukan pentas secara bersama tetapi kita juga ngin tahu wang siapa sebanyak RM20,000 yang Abby minta bagi menjayakan majlis harijadi anaknya.Tidak cukup RM50,000 di London!Rumah Kedai di Taman Melawati itu pun kita tahu datang daripada siapa?Jangan berselindung di sebalik penjualan jubah sedangkan hakikat sebenar ada yang tahu puncanya. Ini juga akan didedahkan sekiranya Abby tidak bertaubat dan meminta maaf kepada rakan-rakan yang beliau kafir serta sesatkan selama ini.Jangan tunjuk baik sangat Abby!Jangan selak kain orang lain kalau kain sendiri koyak rabak!Jangan satu jari menuding kepada orang lain sembilan jari lagi menuding ke diri sendiri..! Kalau beliau betul sudah insaf,bertaubat dan ingin menjadi muslimah sejati yang diredai Allah dunia dan akhirat,Abby tidak akan memilih jalan sesat begini hingga segala tutur kata terutama sekali dalam Twiter dan juga berceramah,penghinaan demi penghinaan dilemparkan kepada orang yang tidak menyokong beliau. Kita sedar artis ini semakin sesat dalam dunia yang beliau sedang ciptakan dan itu urusan beliau kalau mahu sesat sekalipun tetapi mengajak orang lain agar sesat sama sesuatu yang cukup bertentangan apatah lagi kita pun tidak tahu siapa guru agama janda yang sedang didkawa ramai sebagai tengah meroyan ini. Abby belum putih sepenuhnya dan nilai taubat yang sedang beliau laung-laungkan ketika ini sama sahaja dengan nilai perjuangan PAS parti yang Abby dokong penuh dengan kehanyirannya yang tersendiri malah Abby juga sama dengan para pejuang PAS lain yang menggunakan agama untuk menutup kebejatan moral masing-masing.Dan pejuang PAS kononnya seperti Abby inilah yang diusung ke hulu ke hilir bagi dijadikan agen memecahbelahkan orang muda. Jadi kepada Abby,kita pesan sekali lagi.Hentikan segala keceluparan,kebodohan serta kebiadapan ini sekiranya tidak mahu topeng yang sedang menutupi wajahnya ketika ini terbuka satu persatu.Sumber: SANGGAHTOKJANGGUT

Selasa, 19 Mac 2013

PENGUNDI CINA BERSAMA BN- NUR JAZLAN

Datuk Nur Jazlan Mohamed hanya menggeleng kepala tanpa mampu mengulas secara spontan apabila dimaklumkan bahawa pembangkang terutama DAP bercita-cita besar menawan 15 daripada 26 kerusi parlimen di Johor pada pilihan raya umum ke-13. Berfikir sejenak, anggota Parlimen Pulai itu berkata DAP silap besar jika gagal memahami sikap unik masyarakat Cina di Johor yang berdiri teguh memberi sokongan kepada Barisan Nasional (BN) sejak sekian lama. “Daripada satu kerusi (2008) kepada 15 kerusi parlimen? Saya tidak tahu dari mana mereka dapat benda ini (jangkaan kemenangan besar). Ia tidak realistik,” kata Nur Jazlan, 47. Terbaru, penasihat DAP Lim Kit Siang diumumkan akan bertanding bagi kerusi Parlimen Gelang Patah, dan seterusnya mengepalai jentera pakatan pembangkang di Johor. Tidak hairanlah veteran pembangkang berusia 73 tahun itu dikatakan begitu kerap berkunjung ke Johor. Jika diikuti entri blognya baru-baru ini, beliau ada menyebut 15 kerusi parlimen yang menjadi fokus pembangkang di Johor - Bakri, Segamat, Tebrau, Kluang, Kulai, Batu Pahat, Pulai, Johor Baru, Penggerang, Semberong, Labis, Muar, Ledang, Simpang Renggam dan Gelang Patah . Pada 2008, calon BN Tan Ah Eng mengalahkan calon Parti Keadilan Rakyat (PKR) Zaliha Mustafa di Gelang Patah dengan majoriti 8,851 undi setelah memperoleh 33,630 undi. Nur Jazlan berkata BN tetap yakin dengan pengundi Cina. Menurutnya, generasi terdahulu masyarakat Cina Johor dijemput oleh Sultan Johor pada akhir 1800-an untuk terlibat dalam aktiviti perniagaan dan perdagangan di negeri ini. “Mereka (masyarakat Cina Johor) tidak dibawa masuk ke negeri ini oleh British, berlainan dengan kawasan negara ini. Sebab itu mereka ada ‘sense of belonging’ (semangat kekitaan) di Johor,” katanya yang juga Pengerusi UDA Holdings. Masyarakat Cina Johor, katanya, juga berintegrasi dengan kehidupan penduduk tempatan, menguatkan lagi sikap unik mereka berbanding rakan-rakan mereka di negeri lain. “Sebenarnya DAP dan Pakatan Rakyat telah menghina masyarakat Cina Johor dengan menolak sikap dan pemikiran unik mereka,” katanya. Keyakinan Nur Jazlan berasas. Ketika BN tidak begitu cemerlang di negeri lain pada tahun 2008, BN cuma tewas kerusi parlimen di Bakri kepada calon DAP tetapi terus menjadi kubu kuat BN, menguasai 50 kerusi dewan undangan negeri (DUN) berbanding DAP (4) dan PAS (2). Malah BN memperoleh majoriti lebih tinggi pada pilihan raya kecil di kerusi DUN Tenang pada Januari 2011, meskipun pilihan raya berlangsung pada musim banjir, apabila calonnya menang dengan majoriti 3,707 undi berbanding sebelumnya 2,492 undi, kedua-duanya menewaskan calon PAS. Pemimpin parti-parti komponen BN Johor menyedari keghairahan pembangkang untuk menggempur benteng utama BN itu. Bagi mereka ia lebih merupakan perang psikologi menjelang pilihan raya. Ketua Bahagian MCA Gelang Patah Jason Teoh juga bersetuju sikap unik masyarakat Cina Johor akan menggagalkan cita-cita besar DAP bersama sekutunya PKR dan PAS. Teoh yang juga naib pengerusi MCA Negeri berkata, nafsu besar pembangkang untuk menguasai sebahagian besar daripada 26 kerusi parlimen di Johor pada pilihan raya umum ini tidak lebih hanya ‘cakap-cakap kosong politik.’ “Itu satu kenyataan am daripada pembangkang yang tidak mempunyai bukti. Sebagai negeri kubu kuat BN, MCA Johor telah mengekalkan penyokong-penyokong tegar yang mengambil berat tentang parti,” katanya. Selain itu, pembangkang juga perlu mengambil kira fakta bahawa Johor merupakan negeri yang mempunyai anggota MCA paling ramai. Teoh yang disebut-sebut sebagai bakal calon BN di kerusi panas Parlimen Gelang Patah berkata BN selama ini berjaya membela isu-isu yang dekat di hati pengundi Cina seperti ekonomi, perniagaan, pendidikan dan keselamatan. Anggota Parlimen Johor Baru Tan Sri Shahrir Samad pula berkata tsunami politik yang terjadi pada PRU-12 yang menyaksikan pengundi Cina beralih kepada pembangkang telah lenyap hasil kerja keras kerajaan pimpinan BN. DAP yang kini menganggap dirinya sebagai ‘Taiko’ dalam pakatan pembangkang, katanya, tidak lagi boleh bergantung kepada jangkaan tsunami politik 2008 akan berterusan. “Keadaan sudah pun berubah (berbanding 2008) dan BN di Johor bukan duduk diam, kaku dengan keadaan yang dirasakan penting tetapi sebaliknya kami sudah merubah cara dan pendekatan kami.” “Ia (usaha keras BN Johor) telah berjalan sejak empat tahun lepas dan sebab itu kini kami sudah bersiap sedia untuk berdepan dengan pilihan raya umum,” kata beliau. Bagi Ketua Penerangan Umno Datuk Ahmad Maslan pula, selain tsunami politik 2008 telah lama berakhir, di Johor, kepimpinan BN berjaya menguruskan ekonomi dengan kebanjiran pelaburan serta mewujudkan peluang ekonomi yang cukup menarik untuk memenangi hati pengundi pada pilihan raya akan datang. – Bernama

GAMBAR LUCAH: ANWAR VS PAPA GOMO

Untuk makluman Dato Sri Anwar Ibrahim hari ini saya telah pun terpancut kerana sekian lama air saya tertunggak menantikan saman dari Dato Sri. Tak disangka hari ini ianya keluar terpancut melimpah limpah dengan amaun RM 100 juta dari Anwar Ibrahim. "Datuk Seri Anwar Ibrahim memfailkan saman ke atas blogger pro-Umno, Papagomo yang menyebar gambar lucah menyerupai Ketua Umum KEADILAN di rangkaian media sosial. Anwar“Saya telah arah pasukan peguam saya untuk mengambil tindakan undang-undang ke atas blogger pemfitnah yang mempunyai kaitan rapat dengan Umno,” kata Anwar di twitter hari ini." In the letter of demand sent today, Dato’ Seri Anwar’s solicitors have demanded that the blogger Papa Gomo withdraw his malicious allegations, apologize within 48 hours from today, and pay damages in the sum of RM 100 million." Permohonan Maaf saya : Salam sejahtera kepada Dato Sri Anwar Bin Ibrahim Ketua Umum Pakatan Rakyat. Saya dengan ini memohon maaf diatas ketelanjuran saya yang menyebarkan gambar gambar berbentuk separa lucah kepada rakyat. Saya benar benar memohon maaf diatas kebiadapan saya ini yang mencerca Dato Sri dan melabelkan Dato Sri sebagai pengamal Homoseksual.
Dengan permohonaan Maaf ini saya harap agar Dato Sri dapat balik menarik saman RM 100 juta yang difailkan keatas saya kerana saya orang susah, tidak ada duit sebanyak itu untuk membayar saman Dato Sri. Lagipun saya terpaksa menanggung 5 orang adik adik saya yang masih lagi bersekolah manakala ibu saya tidak sihat dan bapa saya pula tidak berkerja.
Apa sekalipun Dato Sri, saya juga dengan ini memberikan amaran buat Dato Sri untuk menarik balik saman tersebut dalam masa 48 Jam kerana jika Dato Sri tidak menarik balik saman tersebut serta membuat permohonan Maaf kepada saya maka saya dengan ini tidak akan teragak agak untuk mendedahkan lebih banyak paparan video Homoseksual Dato Sri untuk tatapan rakyat. Saya juga nak menegaskan disini bahawa paparan Gambar gambar diatas ini adalah sebahagian daripada aktiviti mingguan Dato Sri dalam menjalankan kerja Homoseksual mebelasah Jubor jubor lelaki terutamanya anak muda.
Dato Sri Anwar Ibrahim, 6 hb Febuari 2013 berlokasi di Hotel Hilton KL Central pada jam 1 pagi rakaman aksi Dato Sri membelasah Jubor Mahasiswa dari Sabah juga berada di tangan saya. Saya merasakan bahawa Dato Sri tahu apa yang akan berlaku jika Video tersebut tersebar kerana rakyat perlukan bukti nyata dalam pekara ini.
Apa yang dilakukan saya adalah untuk menyedarkan rakyat Malaysia bahawa Dato Sri Anwar Ibrahim tidak layak menjadi pemimpin dengan moral yang begitu jijik apatahlagi dengan ketagihan homoseksual yang saya lihat tidak dapat lagi dibendung. Wan Azizah, Nurul Izzah dan juga suami Nurul tahu kegiatan Dato Sri dan saya rasa Dato Sri pasti terkejut jika saya nyatakan bahawa Menantu Dato Sri yang akan membawa Dato Sri keluar setiap malam bagi mencari Jubor untuk dikoyakkan. Pendedahan mengenai moral Dato Sri saya lakukan demi rakyat Malaysia. Seharusnya Dato Sri berundur dari pentas politik dengan kadar segera demi menjaga maruah keluarga Dato Sri terutama Wan Azizah yang sudah begitu lama menahan azab dengan kegiatan tak bermoral Dato Sri. Saya juga tertanya tanya mengapa Dato Sri Anwar Ibrahim tidak menyaman saya, Dato Eskay sejak pendedahan Video Seks Dato Sri dan China Doll tersebar. Mengapa dalam isu video seks China Doll Anwar Ibrahim tidak menfailkan saman keatas Dato Eskay yang terang terang bersumpah serta menyatakan bahawa Dato Sri merupakan lelaki didalam video tersebut yang membalun Pelacur China itu? Akhir sekali saya nak menyatakan bahawa saya memohon Maaf kepada Dato Sri kerana saya tidak ada pilihan lain selain daripada terus mendedahkan kegiatan tak bermoral Dato Sri agar rakyat mengetahui kebenarannya. Rakyat tidak mahu pemimpin jijik sepertimana manusia bernama Anwar Bin Ibrahim. Buat Anwar Ibrahim, saya mengikut jejak langkah Tun Mahathir idola saya: Bekas Perdana Menteri Malaysia, Tun Dr Mahathir Mohamad enggan memohon maaf kepada bekas timbalan, Anwar Ibrahim dan menolak tuntutan RM100 juta (US$26.7 juta) sebagai ganti rugi kerana memanggil Anwar sebagai seorang homoseksual. Klip Video Dalam Simpanan Papa Gomo : ) Anwar Ibrahim ingat tragedi Jubor Mahasiwa dikoyakkan beliau? Percayalah bahawa Anwar Ibrahim tidak akan ingat kerana sudah puluhan dan mungkin ratusan Jubor anak muda diratahnya. Jadi dengan ini 48 jam tempoh diberikan untuk Dato Sri Anwar Ibrahim menarik balik saman dan membuat permohonan Maaf kepada saya. Jika tidak maka Bala yang dah mati tu akan menimpa Dato Sri Anwar selepas 48 jam bermula dari jam 4 petang ini. Sumber: PAPA GOMO

DUN Changkat Jering: NIzar berebut dengan PKR

PKR Perak hari ini mempersoal tindakan PAS mengumumkan Timbalan Pesuruhjaya PAS negeri Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin sebagai calon kerusi Dewan Undangan Negeri Changkat Jering yang sebelum ini ditandingi PKR. Pengerusi PKR Perak Dr Mohd Nor Manuty berkata PKR bersetuju PAS bertanding di kerusi DUN berkenaan dengan syarat parti itu menggantikannya dengan kawasan DUN lain yang boleh menang. Bagaimanapun, katanya sehingga kini keputusan masih belum dibuat berhubung perkara itu. "Mengapa belum diputuskan secara rasmi, mereka telah buat pengumuman," katanya ketika dihubungi hari ini. Beliau menjelaskan daripada 59 kerusi DUN yang dipertandingkan di Perak, pembahagian kerusi antara pakatan pembangkang untuk ditandingi pada pilihan raya umum ke-13 (PRU-13) masih sama seperti PRU-12 pada 2008 iaitu PKR (20), PAS (21) dan DAP (18). Semalam, Pesuruhjaya PAS negeri Abu Bakar Hussain dalam satu ceramah di Air Kuning mengumumkan Mohammad Nizar sebagai calon PRU-13 bagi DUN Changkat Jering. Pada pilihan raya umum 2008, Mohd Osman Mohd Jailu yang mewakili PKR menang di DUN Changkat Jering, mengalahkan calon Barisan Nasional (BN) Datuk Mat Isa Ismail dengan majoriti 1,102 undi. Bagaimanapun, pada 2009, Mohd Osman memilih menjadi calon Bebas. Mohammad Nizar kini mewakili DUN Pasir Panjang dan Parlimen Bukit Gantang.

Isnin, 18 Mac 2013

NAKHAEL DEDAH PEMBOHONGAN PAS

HARI demi hari tembelang Pas di bongkar. Pembongkaran yang membabitkan penipuan yang dibuat oleh Pas yang kononnya mereka adalah perjuang Islam adalah bohong semata-mata. Sebaliknya Pas mengabaikan prinsip perjuangan Islam parti itu apabila mempamerkan sikap tolak-ansur untuk melantik calon bukan Islam sebagai pemimpin demi mengejar cita-cita politik Pakatan Rakyat. Perkara ini dibongkar oleh bekas pemimpin Pas, Datuk Mohd Nakhael Ahmad. Menurut Mohd Nakhael, hasrat Datuk Seri Hadi Awang meletakkan calon bukan Islam di kerusi Sabah dan Sarawak, bercanggah dengan 'fatwa' yang pernah dikeluarkan oleh Presiden Pas itu sendiri yang mana dulu tidak boleh melantik dan tidak boleh undi orang bukan Islam. Fatwa itu adalah merupakan fatwa dari Haji Hadi sendiri. Jadi kafir kita bila tidak mengkafirkan orang kafir seterusnya nak undi orang bukan Islam pun tidak boleh. Tapi...sekarang ini sudah terbalik. Bukan sahaja mengharuskan kita undi orang bukan Islam, malah, Pas letak calon bukan Islam pula. Pas dilihat semakin menyeleweng daripada prinsip asal yang mendaulatkan agama serta mempertahankan orang Islam. Mereka menganggap Perlembagaan negara ini perlembagaan kafir, jadi apa yang sebenarnya Pas perjuangkan? Penulis setuju dengan apa yang dikatakan oleh Datuk Mohd Nakhael. Pas bukan perjuangan Islam. Perjuangan mereka menjurus kepada perjuangan untuk dapat kuasa, tiada lagi semangat perjuangan di kepala mereka. Kini, hanya tinggal nama saja parti Islam, tapi tidak pertahankan Islam. Difahamkan, Haji Hadi ada membuat kenyataan , cuba nak berdalih le tu. Kononnya kegagalan Pas menawan sebarang kerusi di Sabah dan Sarawak kerana memberi tumpuan kepada usaha-usaha dakwah. Podahhhhh le Pas. Tak habis-habis nak klentong dan menipu rakyat. Terkini, Pas sekali akan mencuba dan membuat keputusan untuk bertanding di 80 kerusi dengan harapan Parti Ajaran Sesat (Pas) itu mampu melebarkan pengaruh mereka di negeri Borneo itu. Mimpi le korang Pas. Bawak le banyak-banyak duit tu. Ada yang balik dengan tangan kosong dan hilang wang pertaruhan nanti. Bukan cakap besar atau bongkak. Ini pendapat yang boleh

PEMIMPIN PAS KEDAH MUNAFIK

Pengerusi Majlis Tindakan Persekutuan Negeri Kedah Datuk Mohd Johari Baharom menyifatkan pemimpin Pas Kedah munafik kerana mengaku 12 buah masjid yang dibina oleh kerajaan persekutuan, dibina oleh kerajaan negeri. Beliau mendakwa sejak mengambil alih pentadbiran negeri Kedah selepas pilihan raya umum ke-12 pada 2008, kerajaan negeri pimpinan Pas itu tidak membina walau sebuah masjid atau surau di negeri ini. Katanya kerajaan negeri lepas tangan berikutan kerajaan persekutuan mengambil tanggungjawab melaksana 818 projek pembinaan, membaik pulih dan menaik taraf masjid, surau serta rumah-rumah ibadat kaum lain di seluruh Kedah dengan kos lebih RM74 juta sejak 2008. "Kerajaan Pas Kedah lebih galak menebang balak dan melicinkan hutan-hutan manakala pembangunan syiar Islam diabaikan…kerajaan persekutuan membelanjakan lebih RM30 juta setahun (untuk memberi insentif kepada guru-guru agama dan pegawai-pegawai masjid)," katanya selepas menyampaikan bantuan input pertanian di bawah 'Program Touch Point' Jabatan Perikanan di sini hari ini. Beliau mengulas buku 'Sayangi Kedah Sejahtera' yang diterbitkan kerajaan negeri Kedah yang antara lain mengaku telah membina 12 buah masjid di seluruh negeri sejak 2008. Pada majlis itu seramai 29 orang pengusaha akuakultur menerima 25 bag makanan dan 3,510 ekor benih ikan tilapia/keli bernilai RM74,000 daripada Mohd Johari yang merupakan Timbalan Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani. Mengenai isu Kolej Universiti Insaniah (Kuin) milik kerajaan negeri, beliau berkata tindakan pengurusan Kuin mengarahkan lebih 1,000 pelajar berpindah ke kampus baharu di Kuala Ketil dua hari lepas sebagai tindakan tidak waras dan bijak kerana asrama pelajar belum siap. Bagaimana Kuin hendak menampung kos pengangkutan pelajar berkenaan dari rumah sewa mereka yang dianggarkan RM1.48 juta sebulan sedangkan hutang termasuk tunggakan elaun dan gaji kakitangan gagal dilunaskan sehingga sekarang, katanya. "Amat malang bagi Kuin kerana kelemahan pentadbirnya bakal memberi kesan negatif terhadapnya setelah mendapat pengiktirafan Universiti Al-Azhar, Mesir. Sekiranya kerajaan persekutuan atau Kementerian Pengajian Tinggi (KPT) tidak campur tangan, Kuin pasti terjerumus dalam masalah besar," katanya. Baru-baru ini KPT mendenda Kuin RM272,000 kerana mengambil 34 pelajar di bawah kelayakan syarat masuk yang ditetapkan dan hendaklah dibayar sebelum 26 Mac ini, dan jika gagal, secara automatik tanpa notis, tindakan undang-undang akan diambil terhadap Kuin. Mohd Johari mahu rakyat membuat penilaian seadil-adilnya dan menyokong Barisan Nasional (BN) pada PRU ke-13 akan datang kerana terbukti pakatan pembangkang tidak mampu mentadbir dan gagal memberi perkhidmatan terbaik. Sumber: media umno