Jumaat, 18 Jun 2010

Belit Anwar dengan wartawan RTM



Semalam di Parlimen, dengar khabar Anwar Ibrahim hilang sabar dengan seorang wartawan RTM.

Satu Hala sempat le tengok video sidang akhbar itu.

Senang cakap, Anwar memang sinis dan kurang ajar terutama bila dia hendak terperangkap.

Dah le tak jawab soalan wartawan nama Tukimin tu, siap kutuk mamat tu lagi adalah. Siap perli tanya dia Ketua Cawangan UMNO mana.

Dah tu, ada pulak mamat bodoh nama Yusmadi dari Balik Pulau yang berdiri belakang Anwar masa sidang akhbar tu dan cuba 'jilat' jubo Anwar dengan mengutuk RTM sekali.

Soalan Tukimin itu mudah sehaja, dia tanya bila secara tepatnya Anwar hendak dedahkan bukti kononnya Ahli Parlimen dan ADUN yang lompat parti dibayar RM2 juta oleh BN.

Anwar bagi jawapan nanti....hoi mangku...nanti tu bila?

Macam orang berhutang dengan kita dan kita tanya bila mau bayar.....orang tu jawab nanti...tentu kita hendak tahu nanti tu bila kan.

Samalah dengan kata-kata hendak buktikan ada pembayaran RM2 juta dan kontrak kalau lompat parti. Orang mesti nak tahu secara tepat bila.

Itu isu besar sebenarnya...rakyat satu Malaysia mahu dengar dan lihat bukti sogokan RM2 juta berkenaan.

Buat apa Anwar hendak bertangguh? ...lagi dia bertangguh lagi ramai dalam PKR dan DAP yang keluar parti.

Melainkan seperti biasa Anwar adalah seorang penipu tegar yang sebenarnya tak ada sebarang bukti melainkan alasan untuk redakan hati para penyokong dia kononnya yang lompat tu semuanya dibayar.

Percayalah, kalau ada bukti sudah lama Anwar akan panggil media-media asing dan media tempatan yang pro pembangkang dan kemukakan semua bukti yang dia ada.

Takkan ada istilah nanti la kalau dia benar-benar ada bukti pembayaran dibuat oleh BN.

Pundeklah Anwar...bila kena gasak dengan Tukimin mula ungkit benda-benda lain pulak.

Macam kes hutang tadi lah...bila kita tanya bila nak bayar...orang yang berhutang kata, " aku dah bayar kereta, bil air, elektrik, ansuran rumah, sewa dan macam-macam".

Orang bukan tanya kau bayar apa...orang tanya bila kau nak bayar hutang aku bodoh!

Samalah dengan Anwar semalam, Tukimin cuma berulang kali tanya bila hendak kemukakan bukti, yang Anwar tetiba meroyan pasal VK Lingam, PKFZ, Eurocopter dan semua tu apasal lak?

Jawablah apa yang wartawan RTM tu tanya bodoh!

Sogokan RM2 juta tu kalau betul punyalah besar isunya dan Anwar boleh kata nanti.....bila tiba masanya.....

Pantat la lu Anwar.

Patutnya minggu lepas lagi dah kemukakan bukti.

Ini politik, kalau SPRM tak ambik tindakan pun, tapi ada bukti kukuh yang BN bayar, itu sudah cukup untuk Anwar dan partinya mendapat simpati dan sokongan ramai rakyat.

Sapa nak sokong parti macam BN kalau terbukti dia bagi sogokan...betul kan?

Kalau betul Anwar ada bukti dan dedahkan, kerajaan tak bertindak, Anwar dapat kemenangan moral di mata rakyat.

Mana-mana arah pun Anwar akan menang.....tapi syaratnya Anwar adalah bukti macam yang diminta Tukimin itu.

Ini tidak....bagi jawapan yang bukan-bukan dan menghina wartawan yang buat kerja dia tu.

Dan Yusmadi tu pulak dapat 1 round ke pasal backing Anwar bersungguh-sungguh?

Petik dari Malaysia Instinct

Bayangkan ini belum jadi Perdana Menteri dah begitu perangainya dan tidak boleh disoal. Kalau dah jadi, habis satu Malaysia di liwatnya sesuka hati.

NOTA KAKI: Belit Anwar dengan sikap bermuka-muka bila berdepan dengan pihak media bukan lah perkara baru, dan bagi mengamal media memang sudah mengenali sikap mamat tu sejak beliau berada dalam kerajaan lagi.

Mungkin kerana sikap angkuh itu yang menyebabkan beliau dicampak keluar kerajaan sehingga hari ni perangainya masih tidak berubah, malah bertambah teruk.

Penulis sendiri turut mengalami peristiwa yang sama dengan keangkuhan beliau dalam satu pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri Pandai Merdeka, Kedah pada tahun 1990 juga membabitkan kaki tangan RTM.

Malahan dakwaan semua media arus perdana mempunyai agenda sendiri, bagi penulis orang yang paling layak bercakap dan menjelaskan dakwa itu hanya Anwar. SEMUA orang kanan pengamal media tahu peranan Anwar sewaktu beliau sedang rakus untuk mendapatkan kuasa dulu. Tepuk Dada tanya selesa, Pak syeikh !.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan