Rabu, 29 Januari 2014

Kalau berhenti keputusan saya sendiri bukan desakan- Khalid

Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim berkata, sebarang keputusan membabitkan perletakan jawatan beliau sebagai Menteri Besar Selangor jika berlaku, adalah disebabkan kemahuan diri beliau sendiri dan bukannya oleh desakan mana-mana pihak. Menurut Khalid, beliau tidak akan meletakkan jawatan kerana tekanan atau desakan sesiapapun. “Jika saya berhenti, ia keputusan saya sendiri. Itu sahaja,” kata beliau dalam satu temubual bersama Malaysiakini. Bagaimanapun Khalid yang dipetik portal itu berkata, beliau mungkin memberi laluan dan mengundur diri sekiranya diminta oleh Anwar sendiri. Khalid berkata, beliau hanya membuat keputusan melepaskan jawatan sekiranya sampai masa yang sesuai dan sehingga kini, tiada perbincangan mengenai pertukaran menteri besar. “Saya akan (berhenti) jika perlu. Tapi jika saya tak rasa perlu (berhenti), dua perkara akan berlaku. "Jika saya tak boleh nak ubah saya berhenti. Jika saya boleh, saya akan teruskan (kerja politik),” kata -Petikan Harakahdaily.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan