Rabu, 24 April 2013

FITNAH TERHADAP SAYA TIDAK JEJAS PENGUNDI- Dr Rahman BN Gombak

Calon Barisan Nasional (BN) Parlimen Gombak, Datuk Dr. Raman Ismail tidak gentar dengan isu fitnah mengenai moral beliau pada 2008 dijadikan bahan berkempen pembangkang pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13). Isu fitnah telah menyebabkan nama beliau digugurkan pada PRU-12 yang lalu walaupun pernah menjadi ahli Parlimen kawasan itu pada PRU-11 selepas mengalahkan calon Pas, Dr. Mohd Hatta Ramli dengan majoriti 13,207. “Selepas peristiwa itu saya ambil tindakan mahkamah terhadap tuduhan itu. Mahkamah telah membersihkan nama saya termasuk akuan bersumpah bahawa perkara ini tidak benar, berlaku akibat salah faham. Pengakuan itu sangat jelas. Nama saya telah dibersihkan,” katanya. Dr Raman berkata beliau yakin isu berkenaan tidak menjejaskan peluang beliau pada PRU-13 yang akan diadakan pada 5 Mei depan. “Rakyat tahu mengetahui latar belakang saya. Semasa saya bertugas dengan Hospital Kuala Lumpur, saya melakukan klinik kebajikan selama 15 tahun di Batu Caves. Selepas waktu bertugas di hospital, saya memberi khidmat nasihat dan pemeriksaan secara percuma kepada pesakit dengan hanya mengenakan kos ubat. “Malahan khidmat berkhatan juga diberi secara percuma selama 15 tahun. Mereka (rakyat) tahu siapa saya, isteri dan keluarga saya tahu siapa saya, sebab itu saya tidak risau persepsi daripada masyarakat dan keluarga, kerana mereka tahu apa yang saya lakukan. "Ini adalah sepak terajang politik jadi saya kira itu tidak menjejaskan saya sama sekali,” katanya. Justeru bagi kempen PRU-13 yang sedang rancak berjalan kini, beliau tidak akan menyentuh isu peribadi lawannya, Azmin Ali yang juga penyandang kerusi Parlimen Gombak. “Saya hanya mahu masyarakat bandingkan perubahan yang dilakukan Perdana Menteri dan apakah perubahan yang boleh dibawa oleh calon dan wakil rakyat. Saya tidak akan sentuh soal peribadi, pada saya kita harus lari dari politik sedemikian kerana kita mahu ke hadapan,” tegas beliau.Sumber KLpos.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan