Rabu, 19 Januari 2011

PRK Dun Tenang: halau penabur fitnah




Warga Felda disaran “menghalau” pengkhianat dan penabur fitnah yang dijangka akan bermaharajalela menabur fitnah menjelangnya pilihan raya kecil dewan Undangan Negeri (DUN) Tenang nanti.

Pengerusi Felda, Tan Sri Isa Samad berkata langkah berkenaan amat penting agar keharmonian dan keamanan yang dikecapi oleh warga Felda hari ini terpelihara daripada dimusnahkan oleh anasir yang irihati dengan kejayaan yang dicapai oleh Felda hari ini.

Menurut beliau kemajuan yang dikecapi oleh Felda hari ini sepatutnya dikongsi bersama dan bukannya difitnah dengan pelbagai kenyataan yang tidak masuk akal dengan tujuan untuk memperalat peneroka.


“Kenapa mereka baru sekarang kononnya prihatin dan peka dengan warga peneroka. Kenapa daripada dulu tidak mengambil apa-apa tindakan. Dan kenapa setelah Felda meningkat maju dan peneroka menikmati hasil serta pendapatan yang begitu tinggi, terdapat anasir luar yang cuba menggagu gugat kejayaan ini.

“Golongan seperti ini perlu dihalau daripada Felda agar masyarakat Felda dapat hidup dengan aman,” katanya ketika berucap pada majlis “Kenduri Sekampung” di Felda Tenang yang turut dihadiri Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak.

Turut serta Timbalan Menteri Di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Ahmad Maslan, Menteri Besar Johor, Datuk Abd Ghani Othman, pengurusan Felda dan kepimpinan BN yang lain.

Isa yang baru dilantik menjadi Pengerusi Felda selepas Tan Sri Yusoff Noor seterusnya menambah, janji yang ditabur oleh pembangkang khususnya Datuk Seri Anwar Ibrahim hanyalah mainan politik semata-mata.

“Anwar boleh janji macam-macam sebab beliau sedar bahawa dirinya tidak akan menjadi Perdana Menteri. Kalau sekadar janji sesiapa pun boleh janji. Saya sendiri boleh janji macam-macam. “Dah macam-macam dia tabur kepada rakyat dan pelbagai janji yang telah kita dengar sejak daripada dulu lagi. Apa yang dia telah laksanakan.

Dengan janji 16 September yang sehingga ke hari ini tidak nampak batang hidung….Terpulanglah kepada rakyat,” katanya.

Justeru tegas beliau, terpulanglah kepada warga Felda untuk membuat penilaian sewajarnya dan percaya masyarakat Felda cukup bijak untuk membuat perbandingan yang mana baik dan yang mana buruk. - MediaUMNO

Tiada ulasan:

Catat Ulasan