Khamis, 30 Disember 2010

Selamat pulang wira negara...






Kehadiran lebih lima ribu rakyat pelbagai lapisan menyambut kepulangan wira negara di Lapangan Terbang Antarabangsa (KLIA)Sepang, petang tadi adalah satu petanda baru terhadap sukan bola sepak negara.

Turut berada di KLIA memyambut kepulangan wira yang baru dicipta termasuk Menteri Belia dan Sukan, Datuk Ahmad Sabery Chik dan Timbalannya, Datuk Razali Ibrahim.

Sejarah boleh sepak negara yang pernah dingin beberapa ketika, kembali panas dengan kemenangan luar jangkaan team Harimau Malaysia yang menjaya menundukkan jaguh tuan rumah Indonesia semalam sebagai membuka kembali kunci dan semangat baru bukan sahaja buat pasukan negara malah peminat keseluruhannya.

Sewaktu gelora politik yang panas dengan pelbagai isu dan menjelang pilihanraya kecil Dewan Undangan Negeri Tenang, kejayaan anak buah K Rajagopal itu seolah olah menghentikan sekejab bara tersebut.

Pelbagai pihak yang kadangkala di lihat tidak sependapat dalam pandangan politik memberikan tumpuan dan sokongan senada terhadap kejayaan yang baru dicatit itu.

Harapan kita kejayaan ini adalah satu permulaan yang besar bagi negara terus melakar sejarah yang bukan saja dalam bidang sukan, malahan semua bidang yang menuntut satu persaingan yang sihat.

Tidak lupa juga pujian harus diberi kepada Pengurus Pasukan Malaysia, Datuk Subahan Kamal, pemimpin muda dalam arena bola sepak negara yang boleh diketengahkan dalam membimbing misi besar selepas ini.

Tahniah Datuk Ahmad Sabery dan Datuk Razali. Maju Sukan Untuk Negara dan sudah terbukti sukan boleh menyatukan generasi muda kita!.


Foto foto dari facebook Datuk Razali Ibrahim, Timbalan Menteri Belia dan Sukan.
Tahniah juga buat Datuk.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan