Jumaat, 24 Disember 2010

Isu APCO: Saudagar mimpi mula jual minyak



Isu Apco bukan hanya mengenai siapa yang mengilhamkan konsep 1Malaysia tetapi kurangnya ketelusan dalam perbelanjaan sembrono kerajaan sebanya, RM77 juta untuk mengupah sebuah syarikat asing yang mempunyai rekod berkhidmat dengan sebuah regim penindas.

Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata isu asasnya berlegar mengenai "kurangnya tanggungjawab seorang perdana menteri yang mengabaikan rekod Apco" dan kurangnya akauntabiliti dalam membelanjakan wang rakyat untuk membina imej partinya sendiri.

Anwar yang juga ahli parlimen Permatang Pauh, digantung enam bulan daripada menghadiri sidang parlimen kerana membangkitkan isu kaitan Apco dengan '1Malaysia' dan 'One Israel' yang diilhamkan oleh bekas perdana menteri Israel Ehud Barak.

Dalam satu kenyataan, ketua umum PKR itu mendakwa "penglibatan mendalam" Apco dalam pentadbiran Najib merupakan "bukti sikap hipokrat Umno/BN" dalam melancarkan "propaganda tak henti-henti" untuk menggambarkan dirinya (Anwarnya) sebagai agen Yahudi.

NOTA KAKI: Saudagar Mimpi, Anwar Ibrahuim sudah mula jual minyak mengenai isu APCO selepas Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Nazri Aziz membuat pendedehan sebenar mengenai isu tersebut di lobi Parlimen baru baru ini.

Anwar yang digantung Parlimen selama enam bulan itu ekoran isu tersebut mula berdolak dalih mengenai apa yang didakwanya sebelum ini dengan hanya mengaitkan kos yang digunakan oleh kerajaan Barisan Nasional dalam melantik APCO itu.

Itu la hakikatnya seorang yang layak di gelar suadara mimpi sentiasa berdolah dalih isu yang ditimbulkan dengan mudah menyalahkan BN apabila dia tersepit daripada perbuatan sendiri.

Sebenarnya siapa yang lebih penipu, sama2 kita renungi sebahagian daripada rentetan tipu yang pernah dilakukan oleh saudara mimpi ini.
Antara mimpi yang diperdagangkan dan laku oleh Anwar Ibrahim adalah seperti berikut :

1.Pertukaran kerajaan 16 September (Mimpi 16 September)

2. Pertukaran Kerajaan terlewat sedikit iaitu 13 Oktober 2008 untuk beliau jadi PM

3. Kemudian, setelah mengencingi penyokongnya yang tetap tidak sedar kena kencing, Anwar cuba untuk kencing lagi dengan mengatakan pertukaran kerajaan pada 23 Oktober 2008.

4. Kerana sudah tahu dengan kebodohan penyokongnya, tarikh 8 Disember digunakan untuk sebagai tarikh mimpi yang panjang untuk beliau menjadi Perdana Menteri

5. Mimpi seterusnya diperpanjangkan dengan menjadikan Agong wujud di dalam mimpi untuk membenarkan pertukaran kerajaan tersebut, malah nama Raja-raja melayu juga termasuk dalam mipi beliau.

6. Dalam mimpi tersebut, Anwar dengan tanpa segan silu membawah nama ATM dalam pertukaran kerajaan .

7. Seteleh gagal kesemua itu, dia dengan beraninya akan menyelesaikan isu tanah Kg Buah Pala, Pulau Pinang.

8. Kemudian, Anwar masuk pula ke dalam mimpi-mimpi orang cina dan india. Anwar membawa janji-janji manis bahawa Malaysia ini bukan tanah melayu, tetapi orang cina dan india yang punya tanah melayu ini. Mimpi yang nampak bangang inipun disukai oleh orang cina dan india yang mempunyai fahaman chauvinisme. Mereka terlupa nama Malaysia ini berasal dari nama Melaya iaitu melayu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan