Jumaat, 7 Mei 2010

Wanita Faktor Penentu -Shahrizat




Pengundi wanita akan menjadi faktor penentu kemenangan Barisan Nasional (BN) pada pilihan raya kecil bagi kerusi Parlimen Sibu 16 Mei ini, kata Ketua Wanita Umno Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil Jumaat.

Shahrizat yang juga Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat berkata jumlah pengundi wanita mencatat 53 peratus daripada 54,695 pemilih berdaftar di kawasan itu.

"Maklum balas dari jentera Wanita BN menunjukkan golongan wanita di sini mempunyai azam yang kuat untuk memastikan BN terus menang di kerusi Parlimen Sibu.

"Wanita yang menghargai perpaduan dan kestabilan negara yakin kerajaan di bawah pimpinan BN sahaja yang akan menentukan perpaduan dan pembangunan negeri Sarawak," katanya kepada pemberita selepas melancarkan Program Pembangunan Wanita: Mini Karnival Kraf Seni dan Tani di sini.

Pilihan raya kecil ke-11 sejak pilihan raya umum pada 2008 itu, diadakan berikutan kematian Anggota Parlimen Sibu selama lima penggal Datuk Robert Lau Hoi Chew pada 9 April di Kuala Lumpur akibat kanser hati.

SPR menetapkan 8 Mei sebagai hari penamanan calon dan pengundian pada 16 Mei.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan